Just gått från iPhone till SGS, inte helt nöjd

Diskussion i 'Galaxy S' startad av fandroid, 25 aug 2010.

1. discobolus

discobolus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

*stryk*Angående problemet med USB-masslagring så ska du för det första stänga av debugging (du måste ha missuppfattat NoISv).*stryk* Om du fortfarande inte får igång det så ligger felet i sladden - några bekanta plus skrivande hade samma problem. Har du en annan sladd liggandes hemma? Annars kan du prova med böja upp de två "metallflisorna" på microkontakten (sidan med USB-symbolen på) med t.ex. en kniv med tunn och liten spets. Detta kommer att motverka eventuellt glapp i kontakten.

Last edited: 25 aug 2010
  2. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om han följer det jag skrev så kommer det att fungera eftersom jag har testat det på min iMac ;)

3. discobolus

discobolus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta :o. Mycket på en gång just nu. Debug ska ju så klart vara på om det är en MAC. Men tipset angående glappet kan definitivt funka - min uppvisade samma symptom och det löste det.

4. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är coolt, No problemo :cool:;)

5. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Borde nästan testa detta med Kies. :cool:

6. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Hmm frågan om mac-anslutningen gällde väl inte kies utan möjligheten att ansluta som masslagring utan särskilda drivrutiner? Därmed är det ju irrelevant huruvuda samsung portar kies till mac eller ej. Kies känns för övrigt knappt kompatibelt med windows ens :)

Men det verkar ju på andra som att även mac kan känna igen nallen som en usbdisk utan krångel så det är en icke-fråga.

Jag funderar mer på detta med gyro dock. Vad en gyro är enligt gängse definition vet jag. Varför jag frågar är för jag läste tidigare (har ej källa) att det sitter en accmeter även i ip4 men pr-avdelningen valt att kalla den gyro för att särskilja den mot andra enheter eftersom denna har 6 axlar istället för 4 som tidigare generationer hårdvara haft. Sedan läste jag att sgs har 6 axlar den med. Då blir man ju lite förbryllad. Frågan blir onödigt teoretisk så jag frågar istället så här:

Vad kan man med ip4s gyro göra som man inte kan med accmetern i sgs?

Här nämns accmeter och gyro i samma mening som sgs. http://thetechjournal.com/electronics/mobile/samsung-spreads-galaxy-s-phones-across-america.xhtml

7. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

7 perfekt tycker jag
    8 ok
    9 känt fel, kommer fixas
    10 den har 45 nm cpu precis som ip4, men ja ip4 är bättre på batteritid.
    11 Det är som det är, sant, ios har varit med längre
    12 ska gå
    13 Led , är inget bra ändå, finns inte på 3gs heller o ju
    14 apple saker är ofta ganska snygga, kostar lite extra med
    15 lustigt
    16 , fattar inte riktigt vad du menar , iofs har jag ingen iphone
    17 jaha, ??
    18 jo ip4 är grymmare där. SGS ska ha 6 axlig sensor i varje fall. (mot 4)

8. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    hmm jag ger mig :)

http://www.youtube.com/watch?v=8QBWoTGRmTI

Det enda jag kan jämföra med på SGS är street view och med den hackiga precisionen så kan man inte spela luft-trummor. På denna punkten tycks faktiskt ip4 glänsa riktigt mycket. Man fick känslan i filmen (om det inte var tramsig grafik bara) att den faktiskt behövre spinna upp och kallstarta för att funka. Det måste ju bara en brutal juice-killer om den har några snurror som spinner i hög hastighet.

9. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Samma anledning som varför de valt RFS framför YAFFS2 ;)

10. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Må hända att textmarkeringen i 2.1 och tidigare (som förövrigt blir grym i 2.2) inte är speciellt mogen, men om man bortser från det så är iOS rätt så primitivt i jämförelse med Android som helhet.

Jag är själv en f.d. iPhone-ägare, och det är klart att jag hade/har vissa synpunkter om saker och ting som fungerade bättre i iPhone, en av dessa är "swipe to delete" som jag tyckte var helt underbar i iPhone.

Men med tiden så inser man att det lilla man saknar från iPhone ersatts med en frihet som iPhonen aldrig kunde erbjuda. I ett sådant fall inser man att man kan inte både ha och äta kakan, så det är bara å välja utan att gnälla ;)

11. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Hur är det, kan man skicka filer via bluetooth och få vibrationsfeedback när man skriver med iPhone ännu? Förr kunde man väl inte om jag inte minns fel.

12. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

SGS ska ha en "six-axis" sensor, mao en 3 axlig accelerometer och ett 3 axligt gyro.

"A gyroscope is designed to measure rotation or angular motion while the accelerometer measures the linear motion. Combining these two can provide developers with much more accurate data on the device’s movement and orientation."

Hur det utnyttjas i mjukvaran är dock en annan sak ;-).

Nån som förresten vet någon sida där hårdvaran i SGS analyseras? Alltså Där kretsarnas beteckningar finns? Hade varit kul att ha med i FAQ:en..

iPhone 4 har förresten "six-axis" den med. Dagens mobiler har antingen enbart accelerometer, eller även gyro... nån 4-axlig låter inte troligt...

13. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Dagens mobiler? Vilka fler än ip4 har gyro?

14. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Alla amerikanska versioner av SGS.

Jag läste någonstans att europeiska SGS inte har ett gyro, men har en kombination av 2 sensorer som tillsammans kan användas med samma precision som om den hade det. Har ingen aning huruvida det stämmer, jag är inte så hemma på chippar.

Last edited: 26 aug 2010
  15. Jonke75

Jonke75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pixlar???

Iphone 4:
    Screen resolution 640 x 960 at 326 ppi

SGS:
    Screen resolution 480 x 800
    Videouppslening däremot så är detta i 720P halv HD.

Så bevisligen så skall Iphone ha bättre skärpa i ren bildvisning och därmed högre kontrast i svart/vitt text läge då den skärmen har högre upplösning.

När man kommer till filmuppspelning och musik däremot så känns SGS överlägsen IOM alla format för uppspelning och i film kommer verkligen skärmen till sin rätta.

Iphone 4 kunde ha varit den maskin som slagit samsung S på fingrarna, men det alldeles för dyra priset och att Iphone har snöat in på sina egna filformat och därmed saknar stöd för vanliga filmformat och MP3 utan konverteringar via andra program.

Last edited: 26 aug 2010
  16. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu ska vi inte blanda samman skärpa och kontrast.
    ip4 kan visa mindre detaljer pga högre dpi (mindre punkter). Men den har betydligt sämre kontrast än SGS då SGS visar nästan perfekt svärta pga AMOLED tekniken. Så skärpan är sämre men kontrasten är bättre för svart / vit även kontrasten mellan färger är bra på SGS .

17. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Kan inte iPhone spela mp3 utan att konvertera filerna..?

18. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo de ska väll gå? men allt går via itunes om jag inte har helt fel?

19. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

MP3 filer konverteras väl i iTunes om jag inte minns fel.

Minns att jag för något halvår sen hjälpte sambon med en ringsignal till iPhone 3GS vi "mixat" ihop. Kommer inte ihåg exakt, men den behövde konverteras till nåt .m4r format som jag tror byggde på .m4a (eller om det är samma format/container, fast annan filändelse). Att bara slänga in mp3:n funkade inte... Var ordentligt bökigt, men det kanske är lättare nu.

20. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv tyckte jag Iphone 3GS var rätt behändig att använda den korta halvdag jag lånade den men priset fick mig att välja först HTC Desire som aldrig kom och därför till slut Samsung Galaxy S.