Hej!
Jag har här om dagen köpt en SGS och har tänkt provköra denna i en eller ett par veckor. Är jag inte helt nöjd så kommer jag sälja den igen och köpa en iPhone 4. Den telefon jag hade innan SGS var en iPhone 3GS.
Detta är mina synpunkter hittills. Allt står i relation till iPhone. En del ris kan bero på att jag ännu inte hittat lösningarna. I sådana fall får ni gärna hjälpa mig:
Plus:
1- Stor skärm med bra färger. Fint för film.
2- Lätt
3- Kan spela film i många olika format
3- Widgets
4- GPS:en är extremt exakt (1-2 m fel max hittills). Överraskande då GPS:en annars fått en del klagomål.
5- Gott om inställningar
6- Android-logon är rätt trevlig
Minus:
7- Telefonen är något för stor för att vara optimal med enhandsfattning, framförallt när man skriver
8- Att pixeltätheten är betydligt lägre än på iPhone 4 märks när man läser liten text då iPhone är överlägsen i skärpa
9- Segar till och från ned sig. T ex när man skrollar eller hoppar mellan program
10- Dålig batteritid
11 Dåligt utbud på appar i Market jämfört med Appstore, framförallt vad gäller spel är utbudet mycket sämre. Dessutom är de flesta apparna av lägre kvalitet på Android
12- Går inte att klippa och klistra text fritt mellan webbläsare och olika program
13- Ingen blixt eller LED till kameran
14- Ingen volymkontroll till headsetet (som f ö är rätt fult)
15- Har varken lyckats få telefonen att dyka upp som masslagringsenhet eller modem på min Mac, vilket är ett stort minus.
16- System + appar är sammantaget varken lika snyggt eller "tight" som det är på iOS. Spretar mer och samverkar sämre.
17- Många stereos o dyl har iPhone-dockor som jag inte kan utnyttja med SGS
18- Saknar gyroskop (testa N.O.V.A. på iPhone 4 så fattar ni vad grymt det är!)
Click to expand...