Just gått från iPhone till SGS, inte helt nöjd

Diskussion i 'Galaxy S' startad av fandroid, 25 aug 2010.

1. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du några som helst belägg för det?

Jag har inte sett någon som påvisat att det skulle vara en skillnad hådrvarumässigt, utan det verkar helt enkelt som man marknadsför det som gyro i USA om "six axis sensor" i EU.

Och ingen har heller förklarat vad skillnaden skulle vara i praktiken.

2. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    jag tror det är samma sak. Det finns 6 axlar på vår version oxå och den har inte samma precision som äpplets, men den är inte dålig. Man märker på google skymap när man snurrar runt, verkar vara kompassen som driver riktningen. Hade man haft äpplets gyro så antar jag att den hade känt den roterande rörelsen med samma precision som lutningen på labyrintspelet t.ex.

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag har ingen amerikansk telefon att jämföra med så det är möjligt. Men att det finns flera betydande hårdvarumässiga skillnader anser jag är helt säkert.

Men som jag förstått det har amerikanska SGS ett dedikerat gyrochip som registerar alla 6 axlar trots att det går utmärkt att få samma resultat med accelerometern och geomagnetiska sensorn med europeiska modellen. Antar att det är för att specifikationerna jämfört mot iPhone4 ska se bra ut.

Avslutar med att räkna axlarna för de som inte kan skilja dem från våra 3 dimensioner:

1. Rörelse höger/vänster
    2. Rörelse framåt/bakåt
    3. Rörelse uppåt/nedåt
    4. Rotation framåt/bakåt
    5. Rotation vänster/höger
    6. Rotation horisontellt - Vet inte vad annat jag ska kalla det, lägg telefonen på bordet och snurra på den. Så menar jag. ;)

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

4. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kompass är inget unikt för SGS. Det SGS har är en accelerometer som känner av sex axlar, alltså precis som den känner av lutning i labyrintspelet.
    Dock är det inte mycket mjukvara som använder den funktionaliteten ännu, och förmodligen använder exempelvis skymap endast kompassen.

5. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    579

MINA ENHETER

Hej,

Vi känner alla till vilka buggar vår mobiltelefon har (segheten, att skärmen plötsligt blir svart, GPS:en som suger, KIES programvara som är fullständigt värdelös, att telefonen sällan automatiskt hittar 3G o.s.v. Samsung har valt att inte göra något speciellt åt saken och har ännu inte släppt en firmware för att komma tillrätta med dessa fel. Med andra ord skiter Samsung i sina kunder.

AV DEN ANLEDNINGEN: vill jag att alla hjälper mig att tvinga Samsung att göra något åt saken. Om alla som har en Galaxy S i9000 går in på den här sidan och skriver om sina bekymmer och tekniska störningar så kommer jag att sammanställa detta och skickade till Samsungs huvudkontor. Jag är därför tacksam om ni kan skriva era klagomål på engelska.

Det enda sättet att tvinga ett företag att göra något åt ett visst problem är att klaga publikt och skapa mycket negativ publicitet.

HJÄLP MIG!

Här skall ni klaga:

http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=7175

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Att klaga kan å andra sidan resultera i att folk läser recensionerna, tycker den är skit i förväg och inte köper den.

Då får vi färre användare och samsung har desto mindre anledning att bry sig :)

Men, det kommer ju snart uppdatering

7. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Många döva gör det dagligen (eftersom de oftast tycker det är smidigare med teckenspråk än SMS). Men de köper ju då samma telefonmodeller som kompisarna har eftersom det är lite si och så med videosamtal mellan olika telefonmodeller.

8. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hur kan du slänga ur dig ett så dumt påstående?? Det har läckt ut över 10 olika firmwares på bara en månad. Om du anser att detta inte är att göra något åt saken så tycker jag att du ska lägga alla dina teknikprylar på hyllan.

Att de inte ännu löst sina problem kan bero på många olika faktorer. Onekligen har telefonen blivit bättre med senare uppdateringar, men det är fortfarande en bra bit att gå. Jag jobbar själv med utveckling av programvara så jag har självklart lite överseende.

Det ända jag har att klaga på när det gäller samsung så är det på deras community manager/officer, om de ens har en sådan. De kommunicerar alldeles för lite ut mot sina kunder. Detta är dock något som nästan alla företag, stora som små, behöver bättra sig på! Vi lever i en ny tid med sociala medier som ställer nya krav på företagens kommunikation.

Sent from my Galaxy S

9. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Minus:
    Detta är nog lite personlig tycke och smal skulle jag tro. Sen beror det väl på hur stora händer man har. Mycket beror nog på att skärmen är såpass stor i kombination med att de har härmat första ihponens utseende. Lite mindre skärm skulle hjälpt med att göra telefonen mer behändig, fast ja då blir ju också skärmen mindre.

Kanske är det så, dock tycker jag inte att det är några problem att läsa text på Galaxyn heller.

Håller med! Hoppas Samsung fixar till små irriterande saker som detta i nån patch och snart helst.

Jag har inte erfarenhet av iphone batteri tid men min Galaxy brukar hålla i 2 till 3 dygn, dock beroende på hur mycket man pillar med den så klart. Dock lika bra eller bättre än min förra telefon htc Magic.

Håller fullständigt med! Det är skamligt att man ej kan ladda ner betal-appar ännu utan för nöja sig med second hand gratis versioner av apps. Tråkigt.. man tycker ju att om google vill få full fart på sin globalisering så borde detta vara en hög prioritet. Visst folk köper andriod lurar som aldrig förr men app delen är en besvikelse jämnfört med konkurrenten Apple. Personligen skulle jag inte köra med iphone då jag gillar andriods koncept bättre. Men till vänner / bekanta som inte är särskilt intresserade av pill och tekniskt meck så kan inte jag med gott samvete rekomendera en android telefon över iphone eftersom android "produkten" inte är komplett ännu.

Mig veterligen så skall detta funka fint. Handhavande fel kanske? ;)

Det kanske döljer sig en app för detta bland de vi inte kommer åt i dagsläget? vem vet.. :)

10. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    > Skärmstorleken...
    Nej den är perfekt. 4,3" är för stort. 3,8" som jag hade tidigare är för litet.

> Pixeltätheten...
    Nej jag kan inte se att jag saknar högre pixeltäthet alls. De gånger texten blir svår att läsa är när hela svd t.ex är helt utzoomad. Då är texten så pass liten att jag skulle haft svårt att läsa den även i tryck. Du zoomar in och texten flödar om så du slipper panorera. I gengäld är kontrasten och färgåtergivningen helt otrolig. Fotona är det bästa jag sett.

>Apparna...
    Inte riktigt med på vad ni klagar på. Det finns ju en zillion applikationer. Det var lite tröttsamt när svt bara fanns för äpplen men det är ju fixat nu. Blocket saknar jag lite. Annars vadå? Fyll på med 100 000 appar till så blir ni lyckliga? Öl-appen till android är kass men oj vilken förlust :)

Betaljoxet kommer. Annars köp på alternativa vägar eller du-vet-vad på 3 min.