Käkar batteri!?

Diskussion i 'Hero' startad av MeemSenco, 20 jan 2011.

  1. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tjena, har köpt en hero och det första jag gjorde var att installera TastyFroyo men den drar nått så sjukt mycket batteri!
    på bara några minuter går den från ca. 73% till 65% när jag bara bläddrar i menyer :S
    Antar att detta är romen som har någon liten bugg? någon som vart med om samma?
    Skulle gärna vilja ha tips på en rom som flyter på bra och snyggt och har bra batteritid :) ?

    Tack i förhand!
     
  2. Sjöman

    Sjöman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Elelinux rom här på forumet är utan tvekan det bästa jag kört, annars tycker jag faktiskt att Cronos gingerbread rom är bra, fast den är inte alls lika stabil som Elelinux :)
     
  3. Clintann

    Clintann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, installerade.
    Laddade mobilen fullt kl 11, använde den i 5-10min med sms, kl 18 pep den för laddning.
    Jag har dock testat att resetat batteris cache samt alla andra caches för att se om det hjälper.
    Gjort det innan idag så kan inte uttala mig direkt, men ser bättre ut för tillfället iaf.
    Får se om den överlever till imorrn :P
     
  4. *sn0wflake*

    *sn0wflake* Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Låter som att Sjöman inte testat RaduGs rommar, t. ex. VanillaEclair och hans senaste TastyFroyo. Tror inte du hittar snabbare rommar till en Hero idag, relativt buggfria och stabila är de också. Och med snabbhet menar jag inte toppresultat i diverse benchmarks utan känslan av flyt i menyer och liknande dvs. vid vanlig användning.

    Fast vill man ha en rom proppfull med alla möjliga saker och fler alternativ än vad universum har atomer (titta listan under "Options" på Elelinux rom :eek:) så kanske just Elelinux rom är att föredra. :)

    Angående batteritiden så har jag ännu inte hunnit testa den fullt ut, är också lite misstänksam på den. Men den räcker en dag för mig i alla fall vid normal användning och wifi påslaget hela tiden.
     
  5. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Aa, köpte mobilen imorse så kanske får vänta lite längre men tänkte kalibrera batteriet eller vad det heter och tömma cache :)
     
  6. *sn0wflake*

    *sn0wflake* Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Mm, man bör ge den lite tid och testa. Vore märkligt om den tog mycket batteri då jag vet att RaduG verkligen prioriterar batteritiden i sina rommar, han jobbar hårt för att hitta bästa kombinationen av prestanda och batteritid. Hans tidigare rommar har haft väldigt bra batteritid. Testade för ett tag sedan batteritiden för hans VanillaEclair 5.0 utan internetuppkoppling, dvs. inget wifi eller mobil datatrafik. Använde mobilen relativt sparsamt med några samtal och sms samt lite musik. Den höll i 8(!) dygn.

    Du har troligen gjort det bästa valet av rom till din nya telefon, är imponerad att du vågade testa något annat än Elelinux som det skrivs så gott om här på forumet (därmed inte sagt att Elelinux skulle vara dålig). Har höga förhoppningar på TastyFroyo med tanke på hur fantastiskt bra VanillaEclair 5.0 är.

    Vidare så kan din öka din batteritid markant genom att skaffa ett batteri ;)
     
  7. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Blev inte att jag köpte den jag berätta om ;) la till lite pengar och köpte en med batteri haha;)
    Vill ha en rapp rom med bra batteritid, läste mycket om TastyFroyo på XDA och det verkade väldigt snabbt, och det är det verkligen!
    Såg att vissa andra också hade problem med batteritiden men tänkte inte mer på det haha.
    Men VanillaEclair, vad är det för skillnad på den romen? kanske skall ta o testa den också :)
     
  8. Sjöman

    Sjöman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har inte testat tastyfroyo faktiskt, kör med cronos gingerbread nu. Men när jag körde med Elelinux så fanns det en clean version med endast de saker i rommen som krävdes för att telefonens grundfunktioner skulle fungera, den är ju att föredra om man vill ha en snabb rom, men som sagt har inte en aning om hur tastyfroyo är :)
     
  9. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hur fungerar cronos? är den snabb? drar den mycket batteri? :)
    Skulle ju vart roligt att ha 2.3 :)
     
  10. Sjöman

    Sjöman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vissa saker fungerar dåligt, kamera+gps fungerar inte på min t.ex, men cronos jobbar på en ny version där det ska vara mindre buggar :)
    Vissa saker är snabbare och andra långsammare, upplever att galleriet, applikationslistor och market är snabbare, medans vissa menyanimationer är lite sega. Batteritiden är för mig vid normal användning lite bättre, men det är inget jag kan lova att det är så för alla. En sak till som jag kom på, youtube, svt play och sånt fungerar inte alltid så bra. Telias APN fick jag skriva in manuellt men efter det så har det inte varit några problem med 3g :)

    Det är väl det jag har och säga om den, om du klarar dig utan kamera och vet hur man löser lite småtekniska problem så tycker jag att det är värt att testa :D
     
  11. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Mja, kameran som sitter i heron kan jag klara mig utan, kör dock med VillainFroyo, flyter på riktigt gött, batteriet är väll lite sådär, kan vara att jag är van vid min X10 mini, men skall köra med denna romen ett tag till och sen trycka in Cronos när det kommit mer buggfixar :)
     
  12. Sjöman

    Sjöman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu finns den nya 0.0.9 betan ute :D kameran är fixad
     
  13. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Japp, körde in den förut idag! :D men dum som jag var drog jag upp processorn till 730 mhz nånting och mobilen dog, den låser sig när jag startar den så kan itne ändra tillbaka :S

    Nån som har lösningen?
     
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Japp in i recovery och flasha om.....;)
     
  15. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag som hade gjort iordning hemskärmen och allting :(
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo.... nu lär man sig den "hårda vägen" att inte dra på frekvensen för högt....:innocent:

    Jag har testat enstaka gånger men har nu kört 692 MHz i månader. Lagom överklockning...
     
  17. Renevatio

    Renevatio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  18. torkel_b

    torkel_b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Så här skriver RaduG själv ang batteritid och 2.2-roms:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10849447#post10849447
     
  19. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

  20. rogman

    rogman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gillar verkligen min telefon och Android (min första) men varför kan man inte göra ett batteri som klarar av alla användning utan att behöva stänga program och dra ner ljusstyrkan osv.
    Min teori är att tillverkarna är i maskopi med alla andra som har något att tjäna på detta..:money:..ja jag sa ju att det bara var en teori;)