Känna på en GalaxyTab

Diskussion i 'Samsung' startad av YellowZombie, 28 sept 2010.

1. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Då har man åter igen fått kladda på en TAB!

Denna gång vid ett samsung event där de presenterade prylen mer noga och den roliga nyhet som de droppade då "förutom taben i sig" var alla tillbehör.

De kommer släppa en skit schysst tangentbord i full storlek, dock något komprimerat för att få plats i t.ex en ryggsäck. Detta tangentbord var riktigt grymt. Skulle kosta runt 900 kr och har specifika makroknappar (likt f1,f2 osv) på en PC för speciella ändamål. Kvalitetskänslan var hyffsad, dock ingen borstad aluminium :cry:

Även en helt okej dockstation presenterades som hade Mini-HDMI ut för att föra över bild till tv/projektor. I Lacksvart= Najs

2. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    inga datum på när dom släpper tillvehören i sverige? vill ha hdmi kabel :)

3. Skee

Skee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Teknikmagasinet lät mig klämma lite på en vid brunnsparken i götet...

4. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag var inne på mediamart och klämde på den igår. Blev besviken :(
    Massa funktioner och snabb i menyer och sånt. Men webbläsaren var seg som sirap. Gick ganska fort och ladda sidor, men att scrolla runt sedan var nästan långsammare än min nexus one. Jag stänge av flash så de bara var ondemand, men det var ändå lika långsamt.

Jag kommer inte att köpa förän det fixas i en uppdatering eller det släpps en bättre produkt :)

5. Holmlund

Holmlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det fina med android är ju att du alltid kan installera en alternativ webbläsare som t.ex Dolphin HD. Den funkar riktigt bra i det här formatet, erbjuder fler inställningsmöjligheter, hanterar flash bättre och är sjukt mycket snabbare.

Fler anpassade webbläsare lär komma inom kort.

6. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag fick samma känsla som dig, webläsaren är seg, för det priset så kommer jag nog avstå och vänta på nästa generations surfplattor.

7. Holmlund

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bara att ladda ner Dolphin HD eller någon annan alternativ webbläsare, för mig flyter det på hur bra som helst.

Hårdvaran i tabben kommer att räcka till länge och väl!

8. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tja, då har du tur för att www.atg.se är en enda stor flash sida, och den Klarar inte Galaxy Tab att flyta på...går knappt att göra något på sidan.

9. Holmlund

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haha! ATG.se är t.o.m segt på min high-end laptop och lär förmodligen sänka de flesta äldre macbooks. Det är nästan kriminellt att lansera en sådan sajt helt i flash utan html-fallback.

Om du har lite tålamod så går den faktiskt att navigera på tabben. :)

10. Hannuse

Hannuse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mailklienten är oerhört mycket bättre än på min Galaxy S.
    Inte bara det att den blir mer överskådlig i det liggande formatet, utan även att den flyter på helt störningsfritt.
    Detta har man inte lyckats med i Galaxy S.
    Hur jag än gör så blir den väldigt seg i mailhanteringen, kör med Exchangesynk.
    Och kalendern tycker jag är fantastiskt fin.
    Bilhållaren kommer denna vecka, så det blir finfint.
    Tangentbordet fanns det dock inte något leveransdatum på.

11. miclar

miclar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Telefon 2:
    Iphone 7 Plus
    Platta:
    Ipad Pro 12,9
    Vilka får in bilhållaren denna vecka?
    Jag har beställt den på DustinHome och de får in den i slutet på november.

12. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tele2-butiken på Uppsala Centralstation har en som jag testade igår. Gillar iPad sååå mkt bättre faktiskt.

13. Holmlund

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad är det som du gillar bättre med iPad? Har använt iPad en hel del men sedan jag fick min Tab så är jag helt såld. Paddan är lite för stor och klumpig för att släpa med sig överallt, då kan jag lika gärna ta med min laptop. Apple gör ett stort misstag om dom inte släpper något i 7".

14. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Känner lite så med, har bara haft paddan nån timme hittils så ingen objektiv bedömning men hittils tycker jag den är smidigare och mer "användbar" än min iPad.

15. Hannuse

Hannuse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min lokala Dialect butik får in den nu, ska bli spännande !

16. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jag har en SGS att jämföra med.

Jag var i Berlin förr förra veckan på M$ Tech Ed. Det var otriligt många Ipad och andra surfplattor... tror några var bestyckade med windows mobile eller liknande.. det finns mycket skumt ute i europa. På mässan testade jag Windows Phone 7.. de hade rader av demo ex att känna på... med tanke på att folk startade proggs och plåtade hela dagarna med dem, så var den snabb som en vessla och riktigt snyggt gränssnitt.. men än så länge finns inga appar att tala om... MS sa i våras att Phone 7 inte riktar sig till företag, utan att vi får vänta ca: 2 år på en modell riktat mot företag (bättre säkerhet). På mässan gjorde de inget annat än visade olika kopplingar och nytto delar för företag??? Bestäm er.

Dell Streak med 2.2 var en riktigt grym telefon.. mycket snabb och jag gillade den större skärmen.

Jag har inte testat en Ipad. Jag fattar inte grejen med TAB:ens 7". Jag tycker att storleken jämfört med min SGS inte motiverar ett inköp.. En Ipad ersätter ju isåfall en laptop.. man kan ju inte släpa på båda.

Min SGS är privat och vi går nu över till Android på jobbet.. jag skulle nog önska mig en Dell Streak... större skärm...

Sorry för ett rörigt inlägg.

Oscar

Last edited: 23 nov 2010
  17. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Den större skärmen och högre upplösningen gör det mycket enklare att navigera på web och i program. Man (iaf jag) skriver också väldigt mycket snabbare. Det är en väldigt stor skillnad att hålla på med sgt mot för en sgs.
    Sgt ersätter telefonen vilket inte iPad kan göra för den är för klumpig.
    Jag fattar inte grejen med 10" plattor. Dom är för stor och klumpig för att lätt ta med sig. Den är för stor och tung för att kunna hålla i som en mobil utan att bli trött i händer å leder. Och den kan aldrig ersätta (vara bättre än) en laptor som förövrigt är knappt märkbart osmidigare att ha med sig. Då man ändå måste bära på nånting på sidanom.
    Nä 7" är lagom. Kanske t.o.m. lite mindre, kring 6".
    Istället för en iPad är det smartare att köpa en liten laptop med touchskärm så kan man pilla sig fram på skärmen om det är det man tycker om. Och man har mycket mer hårdvara för pengarna.

Last edited: 26 nov 2010