Känner du dig ensam ?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oldskool, 25 jun 2012.

1. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    My bad, det är så klart över 200k som det gäller. Mea culpa.

Det ändrar så klart inte min poäng.

Givetvis stämmer inte sifforna eftersom det var ett guesstimate på rak arm med klart förenklade siffror. Min poäng kvarstår att du ska sluta säga så dumma saker som att dom flesta bor i en storstad.

2. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu när du verkar vara på G så får jag väl också köra på. Jag försökte undvika tjafsa med dig. Är det jag eller du som lägger fram dumma kommentarer utan att läsa helheten av mitt inlägg. Att nästan drygt hälften av Sveriges befolkning bor i en stor stad och att resten är spritt över hela landet måste väl ändå betyda något?

9 miljoner människor i Sverige har inte en smartphone. iPhone domineras av användare i storstäder medans android i lite mindre städer har jag läst i en undersökning (om du måste få veta källan så kan jag försöka leta upp det). Med dessa så la jag fram min egen uppfattning i inlägget. Det jag skrev var relevant till ämnet.

Att du sedan lyfter fram något som att "alla inte alls bor i en stor stad" är ju helt orrelevant och patetiskt. Det ändrar ju inte poängen av mitt inlägg.

Det är komiskt att du påpekar att jag har fakta fel och skriver dumma saker när du påstår att uppsala snart passerat 100.000 när det i självaverket bor 338000 människor där. För att kopiera dig, du hade fel med två tredje delar!
    Försök att leva som du lär ;) När du gör det heter det förenklade siffror eller "guesstimate" vad det nu är, och när jag gör det så är det fel... haha

Jag tog inte upp det i mitt tidigare inlägg för att jag vet att ditt syfte med inlägget var något annat, då försöker man inte leta reda på små orrelevanta fel som du verkar göra.

Tack och hej!

Last edited: 27 jun 2012
  3. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

4. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Men uppsala kommun gick ju ut i vintras att de hade 200k i befolkningen. Har det tillkommit 138k på så kort tid?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag postade länken innan, postar den igen, du hittar siffrorna här:

http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____308468.aspx

Vad jag kan se, så har hela uppsala en befolkning på 338 000 invånare. Nu kan man välja att analysera det vidare och påpeka att man inte kan räkna med knivsta som ingår i Uppsala, på samma sätt som Södertälje, Sundbyberg räknas in i Stockholm.

Jag vill inte hålla på att gå igenom vad varje stad har för invånare, så jag lämnar diskussionen.

6. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    http://www.unt.se/uppsala/uppsala-over-200-000-1542571.aspx

7. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tldr men jag kanske håller med ;-)

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Naju så farligt är det inte.... jag jobbar inom ett mycket stort företag med tekniker/ingenjörer och det är säkert 50/50 mellan iPhone o Android.

Med stor glädje har jag inte sett någon WP-lur. :teeth:

Sen beror ju mycket av det här på hur "upplyst" man är.... rena iPhone-företag klassar jag som rena dum-phånar !

9. apr76

apr76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tycker det är de med iphone som försöker få en att välja iphone. Nästan alla jag känner har iphone, och de flesta av dessa försökte övertyga mig om att jag självklart borde välja iphone när jag skulle köpa smartphone. Argumenten var väldigt vaga ("iphone är mycket bättre", eller "alla jag känner som har android ångrar att de inte valde iphone", eller "android är jättekrångligt och funkar inte") men framfördes tvärsäkert. Faktiskt är det många intelligenta personer som har iphone som är helt övertygade om att iphone är den enda luren man kan ha.Mycket märkligt. Var faktiskt så att jag till en början trodde att det som sas kanske stämde. Började sedan att läsa på och när jag sen testade olika telefoner kom jag fram till att iphone verkarde bra men att det också fanns väldigt bra android-lurar. Så nog tycker jag att vi som gillar android gott kan prata lite för våra mobiler, precis som iphone-ägare själva ofta gör. Förhoppningsvis gör man det dock på ett mer nyanserat sätt än många iphone-ägare gör.

10. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 264
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Du undviker ju alla frågor vad du har emot MS i andra trådar efter du bashar dem så du är inget annat än någon form av fanboy. Dig kan man inte ta seriöst.

Here we go again:

Formulera vad det är som är så dåligt med WP och utveckla ditt hat mot det. Du spyr över MS överallt men du kan aldrig ge något svar på varför. Dela med dig av dina tankar snälla. Ditt hat mot WP grundar sig i något. Men knappast efter att ha provat det efter en längre tid va? Vad är dåligt med WP? Vilka viktiga funktioner för dig saknas? Som sagt.. utveckla om du nu har så starka tankar mot dem annars vet vi ju var du står.

Last edited: 28 jun 2012
  11. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det är nog ingen idé det där... :)
    "Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."

Jag vet att detta är att häda lite på det här forumet, men i mina ögon gör MS de överlägset bästa operativsystemen (till datorer och numer även till mobiler) och givetvis drar det till sig haters.

12. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag med, drygt 100.000 anställda inom koncernen, teknikbolag.
    Där jag sitter har ca 90% Android (engineers) och 5% dumbphones (bryr sig ej) och 5% iPhone (städpersonal + kostymnissar)
    Däremot tantens bolag som också är ett teknikbolag är det väl 70% iTelefon.

Dålig hårdvara? Tittar du på siffrorna i broschyren är den trött. Vad den presterar är den bra, kanske bäst.
    Det är inte hårdvaran som är problemet för många i burken utan andra faktorer.

Jag hackade som fan förr. Idag har jag en hackerlur. Min GN är stock. Inget moddat. Bara för att man kan behöver man inte.
    Trivs med att allt bara lirar, behöver inte spendera tid med att grejja och laga. Den bara rullar.. Precis som iOS och WP7.
    Kan man inte hålla sig ifrån att modda och hacka etc så blir stabiliteten därefter.

13. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Vakna? Den är ju riktigt bra byggd, kör BSD och går att låsa upp för den som vill ha root. Är det någon som borde öppna ögonen så är det Windows användare :P.

14. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Men jag antar att detta inte är ett helsvenskt företag ? I syd och östeuropa dominerar android, det är mest i Skandinavien och spec. Sverige som iPhone är så väldigt stort.
    Galaxy Nexus. Telefonen som är för bra för att få säljas i USA. ;:)

15. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Lägger mig överhuvudtaget aldrig i vad andra köper för telefon, frågar de så frågar jag vad de är ute efter, är de beredda att lägga lite tid på att få en lur som de själva vill så rekommenderar en android. Det behöver inte betyda att jag tycker de ska roota den utan att de kan välja launcher, dialer, sms-program, tangentbord mm.

Själv har jag faktiskt ganska motvilligt rootat min lur enbart för att jag avskydde sense. En stor nackdel med android är att alla tillverkare lägger in sitt eget skit i lurarna. Och nexus specar inte särskilt högt eller finns i olika storlekar och design, tycker det är illa. Min nästa lur kommer garanterat att bli en nexus så slipper jag krångla även om det är kul att jag fått ICS i min legend så är jag rätt trött på att inte bara kunna köra stock utan att få en massa crap med.

16. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Jag identifierar mig inte med min telefon, så jag bryr mig inte om huruvida andra kör Android, iOS eller WP.

17. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Rätt störande att jämt behöva se folk traska runt med en iPhone, varesig det är en 1, 2, 3, 3GS, 4 eller 4S. De är så lyckligt ovetande om företaget bakom telefonerna.
    Att de också är stolta över att ha en skärm packad till bredden med ikoner ger mig kalla kårar.

Några i min klass har androidmobiler men de vet inte ett jota om dem, mer än att man kan ringa, smsa, surfa o.s.v. medan en del har iPhones, Konstigt nog är det iPhone-gänget som Facebookar mest, Instagramar mest med sina fula jävla egobilder samt flashar (visar upp) mobilerna mest.

Oldskool och Janne303 gillar detta.
  18. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Finns bara iPhone, 3G, 3GS, 4 och 4S. Finns ingen iPhone 2 eller (3)

19. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Även om Apple är lite åt diktatur hållet så måste det ändå påpekas att nästan alla företag har något. Apple är i rampljuset just nu, Microsoft var det för några år sedan med allt monopol, internet explorer osv. När eller om Samsung går om Apple så kommer mycket att luckras fram där också. När man börjar gräva djupt så hittar man väldigt mycket.

hehe men det låter som att du är lite osäker på ditt val :P Du får gärna köpa en iPhone om du vill, ingen kommer säga något ;). "Skämt"

20. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon: