Problem: Känner inte av laddaren efter vattenbad? Trasigt batteri?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av GoogleNexusS, 17 okt 2013.

  1. GoogleNexusS

    GoogleNexusS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckades med bedriften att tappa min Nexus 4 i diskvattnet för lite mer än en vecka sedan. Fick upp den på en gång, av med skyddet jag hade på telefonen och slog av den. Plockade ut microsimkortet, försökte försiktigt skaka ut överflödigt vatten och lät den senare ligga i 5 dagar på ett element med svag värme innan jag startade igång den på nytt.

    Och den fungerade!! Har fungerat utan anmärkning sedan i söndags, men igår kväll så hoppade den ner från 54% batteri till 2% och ville att jag skulle ansluta laddaren. Sagt och gjort, den slutade gnälla om att jag ska ansluta laddaren men "blixten" som ska dyka upp på batterisymbolen när laddaren är ansluten kommer aldrig. Har provat starta om den och byta laddare, men det fortsätter med samma sak.

    När jag har den avstängd och laddaren ansluten så visar batterisymbolen på den släckta skärmen att den laddar, men när jag slår igång den så börjar den på ca 45-50% batteri och hopar sedan till 2% för att slå av sig.

    Provade ansluta laddaren via usb-porten på datorn och då säger den att den är "ansluten som en mediaenhet". Alltså måste den väl känna av laddaren iaf?

    Är det batteriet som är kört?

    Tips mottages väldigt gärna!
     
  2. o26_sebbe

    o26_sebbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Din mobil är körd.
    Elektronik tål inte vatten. Visst man kan ha tur att den fungerar, men det
    vatten gör är att det börjar ärga på alla komponenter i mobilen.
    Den kommer äta sönder mer och mer, så del efter del kommer att gå sönder.
    Du kan ha tur att det fungerar med ett nytt batteri, men kanske bara ett tag tills nästa komponent i mobilen går sönder.
     
  3. GoogleNexusS

    GoogleNexusS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nytt batteri och den funkar nu fint! Allt går med lite pyssel!
     
  4. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tänkte bara sy ihop den här tråden.

    Ts telefon kommer förmodligen att packa ihop. Han/hon kommer antagligen inte att skriva här i tråden att den gjorde så och då tror alla att det bara är att köpa nytt batteri så fixar man ett bad i diskbaljan.

    Precis som skrevs tidigare så är det början på en nedbrytning

    Sent from my Nexus 10 using Tapatalk 4