Känsligt glas på Max Pro M1??

Diskussion i 'Asus Allmänt' startad av krilbe, 25 apr 2019.

  1. krilbe

    krilbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    Min dotter har en Max Pro M1 och har nu för andra gången fått omfattande skärmkross efter att ha tappat telefonen. Första gången var utan skal, men nu hade hon ett skal på, med tight sittande plastram + magnet samt utanpå det ett s.k. plånboksfodral. "Plånboken" öppnade sig dock på väg ner mot gatan. Den ser ut att ha landat på ett hörn, och sprickorna utgår därifrån. Tycker att den borde ha klarat en sådan stöt egentligen.

    Vet ni om glaset är ovanligt känsligt för stötar, eller om telefonens hölje är sådant att det inte tar upp stöter mot kanten tillräckligt bra, utan dessa fortplantas "för mycket" till glaset?

    Känns inte som att ett skyddsglas hade hjälpt här, eftersom stöten inte verkar ha kommit mot själva glaset/framsidan.

    Den visar sig dessutom vara både svår och dyr att reparera: få reparatörer som stödjer den och den enda som en servicebutik kunde hitta åt mig i Stockholm skulle ta över 1600 kr. Inskick till ASUS kostar runt 1500 kr och tar några veckor.

    Funderar faktiskt på att byta telefon istället för att reparera glaset denna gången, trots att telefonen bara är 5 mån gammal.

    Vilka erfarenheter har ni andra av modellen och dess glas?
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Den har väl inte gorilla glass så förstår ifall det spricker enkelt.
    Gorrila Glass ???