Problem: Känt problem, hängningar, omstart samt hög strömåtgång+

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Red Beaver, 3 sept 2013.

  1. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har på sistone gått problem med min S4. Den hänger sig nästan alltid när man surfar med den medföljande Internet-appen (inte Chrome, den andra) och man tvingas då trycka på hem-knappen och sedan öppna internet igen. Man kan då surfa vidare i nån minut innan programmet hänger sig igen.

    Nästa problem är att luren startar om sig ibland. Vid senaste tillfälle startade den efter omstarten i "säkert läge".

    Tredje problemet är att den drar onormalt mycket ström. Idag hade jag haft igång luren i ca 10 h och knappt använd den alls, skärmtid 44 minuter med Spotify i runt 25 minuter. På dessa 10 timmar hann batterinivån sjunka ned till 15 %. Det som dragit mest ström skärmen, Internet samt Spotify. Kan nämna att min arbetstelefon, en iPhone 4s hade kvar runt 70% vid dagens slut med ungefär samma användningsnivå.

    Det jag provat hitills är att avinstallera Apex samt ett ikonpaket, det är det enda jag installerat på sistone.

    Något måste alltså vara fel. Men innan jag provar att göra en fabriksåterställning vill jag höra om detta är ett känt problem med känd lösning? Det är ju trots allt ett mindre projekt att återställa telefonen igen.
     
  2. wcs

    wcs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vissa som har haft problem med omstarter av telefonen flera gånger om dagen har upptäckt att batteriet har svällt. Kanske kan vara värt att kolla upp det? Garantin gäller i så fall!

    De andra problemen har jag dock inget svar på men det kanske hänger ihop med varanda. Vem vet :)
     
  3. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för tipset. Mitt batteri såg dock normalt ut.
     
  4. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Installera Betterbatterystats, ladda telefonen fullt och kör tills det är tomt. Lägg sen upp en logg här.

    När det gäller browsern, kolla om samma problem dyker upp med Chrome

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
     
  5. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, ska testa det. Kör just nu på Firefox som fungerar utan hängningar, men jag gillar orginalappen mer! Föredrar även den framför Chrome...

    Edit: Fungerar Gsam lika bra? Har den redan installerad och betterbatterystats kostar 18 kr...

    Edit: provade att surfa runt med Internetappen nu igen. När jag läste kommentarerna på en nyhet här på Swedroid hängde sig appen. Ser också att appen använder ca 215 mb ram atm. Är detta normalt? Tycker det låter som väldigt mycket.
     
    Last edited: 5 sept 2013
  6. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Då vet du att just den appen krånglar, har du rensat cache och data för den? Finns säkert en browser som är likvärdig eller bättre för just dig.

    Gsam har jag aldrig testat men vet att bbs är en riktigt bra investering :-)



    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
     
  7. danz

    danz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har stora problem med min S4 inköpt för 2 veckor sedan. Android hänger sig. Nu på morgonen visade klockan 23:40. Alarmklockan skulle ringt kl 07 00, men ringde aldrig för att telefonen hängt sig. Ibland måste jag starta om telefonen 2 ggr per dag, för att Android blivit obrukbart. Är det fel på hårdvaran i telefonen eller mjukvaran? Jag har otroligt besviken på min S4. Vill inte gå tillbaka till min gamla Google Nexus, men kanske blir jag tvungen till det.

    Blir telefonen stabilare med nästa uppdatering kanske eller är S4 bara en rutten telefon helt enkelt?
     
    Last edited: 16 sept 2013
  8. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag tycker du skall återställa den, det där är inte normalt, har aldrig haft liknande problem...

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  9. KARDOX

    KARDOX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2013
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem som TS, jag löste det som så, att jag avaktiverade 4g, det hjälpte mot att batteriet höll kort tid. Sen bytte jag från internet appen till chrome. Kanske inte löst problemet, men undviker iaf.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  10. DaddyCool

    DaddyCool Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Off topic:

    Jag har läst mååånga inlägg om batteriproblem iom 4G. Jag har inga såna problem, och vilken operatör jag har syns till höger. Vore bra/intressant om fler hade fyllt i sina Swedroid-profiler när dom beskriver sina problem. Tex det här om man rootat och tankat ner nåt annat än stock.
     
  11. Alectrona

    Alectrona Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har med problem med den inbyggda internet browsern, den hänger sig ofta...men resten har jag inga problem med

    Kör med Chrome istället, men då funkar inte de här funktionerna som t ex bläddra o de andra funtionerna med luftvyer eftersom de bara verkade funka med den inbyggda internetbrowsen
     
  12. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kör alltid med 4g avaktiverat, ser inte poängen med 4g...

    Jag rensade all data till Internetappen och den har inte hängt sej sen dess. Telefonen har inte heller startat om sig sen dess.

    Internetappen drar fortfarande rätt mycket ström, nästan alltid 25-40 % av batteriåtgången. Men det kan ju även bero på att det är den appen jag använder mest? Tycker dock ändå att jag hade bättre batteritid när telefonen var ny.
     
  13. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, hade precis dom problem med att den startar om helt random. Såg nu att det hade svällt. Ska lämna in batteriet till samsung center!
     
  14. r12500

    r12500 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2013
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart
    ROM:
    IOS 16
    Platta:
    Huawei mediapad m5 LTE 64gb
    ROM:
    Helt stock
    har också problem med batteriet , procent räknaren minskar ganska snabbt !
     
  15. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER


    Samma här. Speciellt nattetid med wifi, data och allt avstängt. :s