Fråga: Kära ägare!

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av soeder, 12 jan 2012.

  1. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Efter att min HTC Desire S blev snodd lirar jag numera en gedigen HTC Hero, men det håller inte riktigt måttet längre.

    Tänkte beställa en Razr igår kväll, men jag tänkte att jag skulle läsa lite om den först här på forumet. Då blev jag riktigt förvånad över vad många det är som har haft problem med dom, t.ex. skärmar och hörlursuttag som krånglar.

    Nu är min fråga följande, är det huvuddelen som har varit här och skrivit om problemen eller finns det några där ute som är nöjda med sina razr's och inte har upplevt några problem?
     
  2. Xedious

    Xedious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har inga problem med min, väldigt nöjd.

    Du får ju tänka på att de flesta som letar sig till sådana här forum och skriver är de som har problem. De som är nöjda hör man inte mycket av.
     
    soeder gillar detta.
  3. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo men jag tyckte det var oroandeväckande många :)
     
  4. HankM

    HankM Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd med min! Det enda jag tycker är synd är att wifi täckningen är dålig. Kan inte surfa på mitt wifi i hela lägenheten (bor i en 3a). Då har jag ändå varit inne och ändrat till bästa kanalen i routern.
     
    soeder gillar detta.
  5. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Min har inte sämre Wifi täckning än andra Androidtelefoner jag haft.

    Jag byte ut min första pga gulaktig skärm, mitt andra exemplar var bättre men små missfärgningar tycker mina ögon att det finns, jag är inte så bekant med AMOLED skärmar så det kanske ska vara så.

    I övrigt grym mobil för pengarna.
     
    soeder gillar detta.
  6. jimli128

    jimli128 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har haft min ca en vecka nu. Gillar den skarpt. Har inte hittat ngt att klaga på. Dock är jag säker på att jag hittar ngt att klaga på inom kort, för det gör man alltid. Jag rekommenderar denna. Och snygg tycker jag att den är också. :-)

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
    soeder gillar detta.
  7. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Köp!
    Bästa telefonen just nu
    (Glöm inte att det är de missnöjda som främst skriver)
    Enda invändningen är att den kunde varit lite smalare, lite för bred för att greppa perfekt

    Fantastisk batteritid 14-16 h vid en normal arbetsdag. Galaxy s2 hade 8 vid samma scenario

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
    soeder gillar detta.
  8. cribbe8

    cribbe8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd, batteritiden är fenomenal. Tycker inte att det är fler som har problem mid Razr, ta en titt i andra forum så kan du nog hitta att folk har mer problem med andra tillverkare.
     
    soeder gillar detta.
  9. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är en av de största anledningarna till att jag har kikat på den här mobilen, just att batteritiden ska vara bättre. Hur upplever ni motorolas mjukvara?
     
  10. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag upplever Blur som jävligt bra faktiskt. Många verkar klaga på blur men det är tydligen blur "light" på denna. Hade en desire med sense innan men tycker om blur mer. Närmare vanilla med några bra extra saker.
    Motocast fungerar bra, älskar animationen när man går mellan homescreens, man kan resize'a widgets och allt flyter på bra. Innan så var go/launcher pro det första jag installerade. Känner inte att det behövs nu.
    Sent from my sexy Motorola RAZR
     
  11. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har också kört sense innan men känner att det är dags att testa nåt nytt, har nu lagt en beställning på den. Bara att vänta nu :)

    Tackar för alla svar!
     
  12. andysign

    andysign Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    1 824
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Grattis till ett riktigt bra val!
     
  13. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Grattis, jag tror du kommer bli nöjd :)
    Angående felen på RAZR är jag en av dom som haft en trasig hörlursport, dessutom var skärmen väldigt grön i tonen, telefonen tappade SIM-kortet och sänkte mitt Wifi. Jag lämnade tillbaka telefonen till Elgiganten och köpte en ny från Webhallen istället. Elgiganten har grym service, men jag ville ha ett exemplar från en nyare batch och Elgiganten skulle inte få slut på sin första leverans förrän i slutet av februari.
    Exemplaret jag har nu fungerar nästan perfekt, första intrycket när jag fick den var att kvalitetskänslan över lag var bättre, till exempel sitter luckan för SIM/MicroSD bättre och skärmen är neutralare. Dessutom tycker jag telefonen fått bättre mottagning.

    Den är dock inte helt felfri, den har tappat SIM-kortet en gång sedan jag fick den för drygt en vecka sen och den sänkte fortfarande nätverket. Det första problemet kan jag leva med, det har hänt en gång hittills. Nätverksproblemet löste jag genom att installera DD-WRT på routern. Nu är nätverket stabilt och telefonen tappar inte kontakten. Med bredbandskollen kan den komma upp i 50 Mbps både upp och ner, fast hastigheten kan ju gå ned mot 10 Mbps nån gång ibland oxå. :)

    Angående Motorolas mjukvara så tycker jag det hackar alldeles för mycket när man växlar sidor i launchern! Jag kör LauncherPro istället och det flyter på grymt, speciellt i applådan som börjar närma sig iPhone. Dessutom är färgerna i LPs gränssnitt mycket snyggare på skärmen än i Motorolas egna. Skärmen är fortfarande inte perfekt i färgåtergivningen, vilket gör att alla gråskalor Motorola lagt in när dom blurrat till telefonen ser rätt taskiga ut. Jag kör så mycket svart jag kan, AMOLED är grymt på svärta och kontrast, nu får jag den WOW-upplevelse jag förväntar mig av AMOLED!
     
  14. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Du är inte ensam.
    Fungerar felfritt på min router med DD-WRT också.
    Färgerna på det grå är inte perfekt för mig heller.
    Min har tappat sim-kortet kanske 3-4 gånger på drygt en vecka kanske som jag sätt. Jag bryr mig inte så mycket men om det är hårdvaruproblem som aldrig fixas med ICS typ så bryr jag mig.
    Original launcher tycker jag flyter på rätt bra, snyggt i min mening men kunde förstås varit bättre. ADW EX kör jag ibland man jag har inte lyckats lista ut hur man shiftar tillbaks till original utan att avinstallera övriga launcher.?
     
  15. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ladda hem Home Switcher från Market, appen ger dig en lista på alla installerade launchers att välja ifrån. :)
    https://market.android.com/details?...SwxLDEsInltc3QuYW5kcm9pZC5ob21lc3dpdGNoZXIiXQ..

    Verkar som att vi fått två väldigt lika exemplar då, kanske är representativa för hur en "normal" RAZR fungerar?
     
  16. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Ja det verkar vara så att vi kanske har normala ex men man vet aldrig.
    Tack för tipset då ska jag pröva den appen.
     
  17. Lelle91

    Lelle91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    För att höja rösten lite för de som inte har haft några problem :P Bor på 200 kvm och har en router i källaren vilket min Motorola RAZR aldrig tappat täckning ifrån eller krånglat. ^^
     
    soeder gillar detta.
  18. Pancho

    Pancho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag var inne o köpte en RAZR idag. :money: Hade läst en del på forumet och blev avskräckt till en början. Men jag tänkte att det kan inte vara fel på alla enheter eller hur?

    Jag har precis bytt till android efter 2 års iphone användande. Så min android erfarenhet är väldig noobig. Jag ska till en polare imorrn som får gå igenom en crash-course med mig i hur man använder det.

    Jag kommer testa mobilen som fan under veckan, tycker än så länge att batteriet har tagit slut fett snabbt, men det är för att jag har en massa program som körs i bakgrunden och 3g sync o allt vad det heter samtidigt. Har inte fått grepp om allt nytt än.

    Jag uppdaterade programvaran det första jag gjorde. Kanske borde ha testat wifi innan så att jag kunnat jämföra, men tycker inte det är nåt fel på wifi signalen som det ser ut nu. Får dock inte full signal då jag satt 3-4 meter ifrån routern (utan att flasha routern till DD-WRT) en "plupp" var tom.

    Skärmen ser fett nice ut, ser inget "grön-gult" sken som vissa har snackat om.

    Jag återkommer med mer info efter vidare användning under veckan. Är det någon som undrar något specifikt så är det bara att fråga. Kan även langa video/bilder efter behov.

    Grymt forum! Tack till alla som delat med sig av sin erfarenhet här. Detta är min första post. Yay! :cool:

    Holla atcha boy
     
  19. jimli128

    jimli128 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Välkommen! Hoppas att du kommer att bli nöjd med luren. Ska bli intressant att höra lite kommentarer från en fd iPhoneägare.
    Åter igen, välkommen.!

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
    Pancho gillar detta.
  20. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tja, välkommen och gratis till din nya telefon! Hoppas ditt exemplar är ett bra, så du oxå fastnar i android-världen, om skärmen sett bra ut ätt det ju en bra början :)
    Ska bli superkul att höra hur du upplever android jämfört med iphone, vilken iphone har du haft senast?

    Sent from my RAZR using Taptalk
     
    Pancho gillar detta.