Fråga: Kära ägare!

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av soeder, 12 jan 2012.

  1. Pancho

    Pancho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    @Phil hade 3gs, så det är en ganska stor uppgradering hårdvarumässigt.

    Razr dag 2:

    Batteri, tycker den fortfarande slukar mycket. Har varit igång sen kl 12.00 och nu har jag 20% kvar då jag skriver. Har pratat kanske 15-20 min. Smsat en del, laddat ner apps via wifi. Den stora tjuven är skärmen som dragit 40%, android 15%. Sen massa annat på under 10% vardera. Då har jag ändå ljusstyrkan på ca 30%. Kanske är normalt för dessa skärmar.

    Ett (känt?) problem är när jag har laddaren i så kan jag inte använda pekskärmen. Jag kunde inte låsa upp den via "mönsterlåset" utan att hela tiden hoppa runt. Det störde mig en hel del faktiskt.

    (Nu kom 15% batterivarningen upp)

    Problem 2: satt och skrev ett mess i whatsapp så helt plötsligt slutade skärmen reagera på inputs. Knapparna på sidan fungerade men inget annat. Efter 1 min så funkade det igen. Mycket konstigt.

    Polaren tyckte att jag skulle byta in den mot en galaxy s2 alt. 4s istället då dom är mycket stabilare. Jag vet inte vad jag ska göra. Vet inte hur jag ska bevisa mina problem/buggar i butiken, om jag nu bestämmer mig för att byta.

    I övrigt tycker jag det är en skitgrym telefon när den fungerar som den ska. Har inte testat filma i HD än. Får testa imorrn. Men jag tänker om jag ska ha den i 18 månader och såna här fel syns redan inom 1,5 dag så kommer jag byta den.
     
  2. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tråkigt att den redan krånglar, det är inget fel jag har hört talas om förut. Låter dock som mjukvarufel tycker jag, så om jag var du skulle jag göra en "Factory Reset" innan jag lämnade in den. Kolla instruktionerna på den här sidan:

    Hard Reset Motorola Droid Razr

    Det kan kanske vara lite obehagligt att göra det via Recovery på en helt ny telefon, men via menyerna i det vanliga gränssnittet är det helt ofarligt så länge du har laddat batteriet innan. Hoppas det löser problemet!
     
    Pancho gillar detta.
  3. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Jag wipade batteri cachen och fick märkbart bättre batteritid alternativt använda appen battery calibration
     
  4. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hur gjorde du det utan root?
     
  5. Pancho

    Pancho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag ska testa göra en återställning strax. Tack för tipsen. Jag återkommer
     
  6. Pancho

    Pancho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har gjort en återställning nu. Jag har inte fått bättre wifi-signal, batteriet är fortfarande dåligt. Det är riktigt synd att det är så på en så pass ny lur.
    När laddaren är i så funkar skärmen skumt fortfarande.

    Som det ser ut nu kommer jag gå in imorrn och försöka byta mot en s2 eller 4s.
    Jag har inga problem med android, det är hårdvaran som är keff tyvärr.
    Min gamla 3gs är stabilare än dagens motorola razr. Det borde inte vara så.

    Fett tråkigt, hade stora förhoppningar, men jag kan ha fått ett dåligt exemplar. Vem vet.
    :ehm:
     
  7. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Batteriet får bättre prestanda när det är inkört, men wifi är ju svårt att förbättra utan att ändra nått i nätverket. Hur fungerar touchen nu?

    Sent from my RAZR using Taptalk
     
  8. Pancho

    Pancho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tycker touchen spökar lite då jag skriver, speciellt då jag gör backspace. Det är alldeles för många "småfel" som uppkommer som jag anser inte bör hända för en mobil i denna prisklass.
    Om det var nån billig kinesisk kopia så kan jag förstå om det uppstår problem, men mototola har gjort bort sig tycker jag. Kanske att dom modeller som kommit efter första "batchen" kan vara bättre, men jag ska ta mig in och byta den snart. Får bli en s2.
     
  9. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Jag gjorde med root så klart. Kan/vill du inte roota?

    Du kan ju alltid installera bort rooten om du ska lämna tillbaks.


    Jag Har fått min tredje RAZR nu , laddar den nu.
    Jag byte ut igen för säkerhetsskull då jag fick byta en sista gång till.

    Batteritiden är inte alls dålig tycker jag men inte jätte bra heller.
     
    Last edited: 19 jan 2012
  10. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har inte känt behovet av root än, tänkte fixa det när det kommer nån najs ICS-rom att flasha.
    Min batteritid är ok, men inte mer. Vet dock att jag har suspend-buggen, får jag ordning på det räknar jag med märkbart bättre batteritid.

    Förstår dig Pancho, har man lagt 5000 på en telefon ska den ju fungera som det ätt tänkt. Min kära mor har en SII, hon är helt förälskad i den, tror du blir nöjd med en sån :)

    Sent from my RAZR using Taptalk
     
  11. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Gå och byt telefonen för fan eller tvätta händerna! Jag har haft razr från första dagen den kom och har inte haft ett enda problem med den överhuvudtaget. Batteriet håller hur bra som helst och jämför jag med kollegor på jobbet som dom flesta har samsung s2 och iphone4 så har dom betydligt sämre batteritid. Skrattretande att du tycker att motorola gjort bort sig pga att du inte kan hantera telefonen. Eller att du basera det hela på dom 10personer här inne som har haft problem med sina lurar.

    Gå in på dom andra forumen och kolla ifall dom är problemfria ;)
     
  12. drinkluder

    drinkluder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Använder du dig av originalladdaren/sladden?
     
  13. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det problemet hade jag med igår kväll. Förstog inte vad det var först. Men om jag valde att gå in på kameran istället för att låsa upp vanligt så funkade det.

    Har tyvärr ett litet konstruktions fel på min RAZR också. Det är skalet som buktar ut precis under kameran, det är plastkanten som är under kameran som buktar ut lite grann. Den tar även med sig kevlarmaterialet ut en bit, det kanske till och med är så att det är tvärtom, att det är baksidan som buktar ut och tar med sig plastkanten ut.
    Hur som, så blir det att skicka tillbaka den till netonnet. Tråkigt, riktigt bra är den annars tycker jag! Lite hackigt OS är väl det enda negativa, när man drar hemskärmarna i sidled. Men kan ju alltid komma fina uppdateringar :)
     
  14. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Skumt att den krånglat så mycket, och olika fel för typ alla! Jag kan tänka mig att det stör om man e van vid iphone där mjukvaran oftast funkar...
    Dem hackiga hemskärmen stött jag mig oxå på, därför bytte jag till LauncherPro direkt, smooth as butter!

    Sent from my RAZR using Taptalk
     
  15. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Inte för att strö salt i såren men...
    Känns nästa pinsamt att lämna tillbaks den 3:e RAZR.
    Man jag vill ha en felfri produkt så klart.
    Mitt nuvarande har GUL skärm och laddaranslutning är snett in mot kanten på telefonen. Nu börjar jag tveka om jag ska ta ännu ett nytt EX av RAZR eller kör på något annan telefon, men jag är inte så intresserad av någon annan som har motsvarande Spec som RAZR :/

    Men NetOnNet har varit riktigt trevliga och snabba på att agera.
     
    Last edited: 19 jan 2012
  16. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja det gjorde jag iaf!
     
  17. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    det var inga problem med netonnet alltså?
     
  18. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Nej absolut inte. Första gången var jag inte med när vi lämnade in den till butik men de var lite motvilliga typ sa han men det får man räkna med lite.
    Sen har jag haft kontakt via mejl och skickat retur tillbaks via posten, det fungerar galant.
     
  19. Nardds

    Nardds Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lika problem som Pancho hade och använder mig av originalladdaren, dock kör jag med annan usb-sladd kopplad till den då den som följde med var oerhört kort.
    Tror du att det kan vara felet, att jag har bytt sladd?
     
  20. Pancho

    Pancho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har lämnat in min razr och väntar på en ny. Det är en grym lur när den funkar.
    Och ja jag har rena händer, vad tror du? Att jag e bonde eller?

    Använder orginal laddaren.

    Dom tog in den utan problem och ja får nog ut en ny nästa vecka. Väntar o ser hur den blir.