Fråga: Kära ägare!

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av soeder, 12 jan 2012.

  1. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Finns det inget ljudinspelningsprogram på telefonen?
     
  2. HankM

    HankM Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    @soeder
    För kortare röstmemos så borde evernote fungera fint. Har dock inte använt den funktionen själv. Annars borde det finnas ett passande program på market. Jättebra att de inte lagt in ett separat program för ljudinspelning, enligt mig.
     
    soeder gillar detta.
  3. Pancho

    Pancho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så jag har fått tag i en ny razr. Allt funkar bra än så länge. Det första jag kollade var byggdatumet, det stog 29e okt. Jag lekte runt som fan med mobilen o råkade förstöra själva UI't då jag lekte med Go Launcher EX.
    Så jag gjorde en factory reset via hårdvaran, inte från menyn i mobilen då jag inte kom åt nånting i mobilen efter att ha avinstallerat Go launcher .

    Efter reseten så ändrades byggdatumet till 7 dec. Konstigt?

    Iaf mobilen fungerar bra just nu, kan bara klaga på att wifi funkar bättre när ja håller den med vänster hand istället för höger. Får bättre mottagning då.

    Så jävla grym lur! Motocast är oxo fett och funkade smidigt med min mac. :cool:
     
  4. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kul art du stannade med RAZR, kul att du fått ett fint exemplar nu! :)

    Sent from my RAZR using Taptalk
     
  5. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet varför wifi och mobilnätet i notifieringsfältet ibland är blåa och ibland gråa? Är det blått när det är bättre täckning eller vad?
     
  6. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Blått indikerar att den har "active connection", s.a.s.
     
    soeder gillar detta.
  7. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur upplever ni er vibration? Tycker att man känns slö, inte allas rapp..
     
  8. Xedious

    Xedious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma här. Den låter mest:S
     
  9. Pancho

    Pancho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok nu har det uppstått problem igen, efter 5 dagars användande.

    Ska nog byta in den imorrn o ta en annan telefon, jag vill ha något pålitligt, det är tyvärr inte motorolan.

    Batteri - håller knappt 6 timmar.
    Wifi - svag eller ingen signal.
    Kamera - blir ofta "gröna" bilder/videos.
    Spel - laggiga (ibland) mobilen blir varm snabbt.
    Sim kort tappat kontakt 2 ggr under dessa 5 dagar.
    Touchen har slutat fungera 2 ggr, en gång då jag skrev ett sms och en gång då jag spelade. Även under laddning så knasar touchen (inte alltid, men kan knappt använda den medans den laddar. Och ladda måste man minst 2 ggr om dagen)

    Ja det är tråkigt att jag bara klagar här, men jag delar med mig av min erfarenhet av mobilen. Kanske att en del av det här blir bättre med ICS, men det är inget jag vill vänta o se. Får läsa vad folk tycker sen. Men som sagt, när mobilen fungerar så är den skitgrym. Ni som har fungerande RAZR's grattis. Men tyvärr så pallar inte jag hålla på att byta in mobilen ofta och hoppas på att saker ordnar sig i framtiden med uppdateringar.
     
  10. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag läste bl.a i denna tråd https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=56512

    Att man inte kan kolla saldot om man t.ex har kontat kort (USSD-kod fungerar inte) så ni som har comviq kontant, kan ni köra *111# och få fram saldot?

    Man blir ju orolig när man ser hur många personer som har problem med skärmen, sim-kortet, hörlursjacket m.m
     
  11. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jo det funkar som vanligt. Har inga av dessa problem, dock så har en lång spricka i skärmen efter att den fick smaka asfalt. Tur att man har drulle

    Sent from my Motorola RAZR
     
  12. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jo jag har hört att den är väldigt ömtålig och går sönder lätt om man tappar den från kort höjd. Det borde dock inte vara så då motorola marknadsför den som stöttålig och slitstark

    Sent from my MZ601 using Tapatalk
     
  13. lam

    lam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag köpte min Razr i November funkade inte USSD, men efter den stora uppdateringen i december (?) fungerar det fint! Har i.f.s. telia men det borde funka med andra med tror jag.

    Förövrigt är jag väldigt nöjd med min lur, har aldrig haft några större problem. Inga problem med SIM, 3,5mm uttag eller batteritid. Det enda som jag tycker skulle vara bätte är mottagningen för wifi.
     
  14. dementedgo

    dementedgo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick precis hem en Razr igår och har inte hunnit testa så mycket än och har inte satt in någon sim-kort än heller. Men är inte alls nöjd med skärmen, den är liksom randig.. Det är tvärsgående ränder som syns mest vid svagare ljusstyrka men är väldigt påtagligt när man är inne på t.ex. google.. Någon annan som varit med om något liknande??

    Edit: Har jämfört den med min blade och tycker nog den har lite gulaktig ton faktiskt.. Bladen visar allting vitt väldigt vitt och ljust medan motorolan är mer dassigt gulaktig i färgen.. som ett gammalt gulnat papper lite.. Kan man reklamera den för det här?
     
    Last edited: 9 feb 2012