Kalender försvinner

Diskussion i 'Desire S' startad av A_Galaxy, 18 aug 2011.

  1. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har haft problem med att någon av mina kalendrar försvinner från kalendervyn. Kör med en google(privat) kalender och en Exchange (jobb). Vill kunna se båda i standard kalender appen. Det har fungat ganska bra. Men för någon månad sedan försvann google kalender och körde då en factory reset på tfn och sedan satte jag upp allt. Allt funkade sedan bra ett par veckor till google kalendern försvann igen. Då rensade jag bara cash datat i kalendern och allt funkade igen. Men denna gång försvann exchange kalender och har nu rensat kalender cashen men får fortfarande inte upp kalendern i appen. Jag testade i min gamla spica och det funkade så det är inget fel på exchange.

    Någon som haft samma problem eller har tips på hur man kan lösa det?
     
  2. Morfar

    Morfar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis det jag sökte i forumet efter! Har bara haft min htc två veckor. Kör exchange för jobb mejl och kalender (funkar utmärkt) och google kalender för privat. Inga konflikter eller problem tills helt plötsligt google kalendern har slutat synka.

    Tacksam för tips!
     
  3. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Exchange syncen löstes "enkelt" genom att rensa kalender cashen och ta bort kontotot, starta om och sedan lägga till det. Men har fortfarande inte lyckats lösa problemet med google kontot. Det kan man ju inte bort utan att utan att göra en fabriksåterställning.

    BTW. För skojs skull chattade jag med HTC support, någon Lena som sade att det enda som de kunda göra var att flasha om den på deras support om jag själv inte ville köra en faktory reset för att få det att funka.. :D
     
  4. rkoo

    rkoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Har hänt mig också några gånger med alla android jag haft.
    Brukar lösas genom att rensa data, inte cache, via programmenyn i kalendern. Då brukar allt synkas tillbaka som det ska.