Kalender vill ha kraftigare påminnelse

Diskussion i 'Xperia XZ1 Compact' startad av H-M, 4 maj 2018.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Jag kör Sonys egen kalendrar för att jag är van med den. Dock verkar inte Sony längre supporta den då det finns rapporter på nätet att helgdagar som tex pingst inte länge syns. Tror inte längre widgets finns heller? Nåväl jag kör även Googlekalendern och synkar den med Sonykalendern och kalendern i Windows 10. Detta gör att röda helgdagar ändå syns i Sonykalendern.

    Gott så. Men oavsett vilken kalender som går igång vill jag ha ett högt irriterande larm som jag måste stänga av. Nu blir det bara ett litet diskret "pling"och så syns det på gardinen att ett larm har gått. Inte tillräckligt för mig. Jag vill verkligen hoppa till likt det larmet som finns i den rudimentära Googleklockan..Går det? I korta drag så vill jag att kalendern funkar som en väckarklocka.

    Edit. Sonykalendern verkar ha en widget kvar
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 4 maj 2018
  2. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Letar också efter något liknande, har inte hittat någon perfekt app ännu. Jag kör aCalendar mot Google, den har också bara notifikation.

    Appar jag hittat hittills som gör om Google kalenderhändelser till alarm:

    Calendar Alarm är kanske lite för enkel, inte så bra gränssnitt vid alarm, men kör på denna tills vidare (OBS event måste börja med "!!" som default, det går att ändra):
    https://play.google.com/store/apps/details?id=net.pellereau.calendaralarm

    Calendar Event Reminder (av Milan Sillik, finns fler med liknande titel), har flera funktioner som kostar pengar som inte går att testa:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.mildev84.reminder

    Edit: lade till info om default filter !! på Calendar Alarm.
     
    Last edited: 4 maj 2018
    H-M gillar detta.
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Jag kör med event reminder och överlag är den grymt bra. Man kan ställa hur länge den ska notifiera (120 sek max). Dock händer det ibland att inget händer när den borde notifiera, vet inte riktigt varför men det skulle kunna vara så att appen stängts ner i bakgrunden
     
    H-M gillar detta.