Kalender widget?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av sleepr, 26 aug 2009.

  1. sleepr

    sleepr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej, tänkte höra mig för om det är någon som utvecklar en ny kalender widget?
    jag tycker den nuvarande är rätt dålig då den bara visar nästkommande händelse och jag skulle vilja ha en som visar 5-6 nästa eller hela dagen. och dom widgets som finns på market idag har inte i min mening speciellt snygg design :) och vad jag kan hitta så finns det bara 2 widets som visar flera händelser.
     
  2. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    (Ursakta att jag skriver utan svenska tecken, men jag ar utomlands just nu)

    Jag var ett tag inne pa att skriva en kalenderwidget, men det finns annu inget publikt API for kalendern, och det ar troligen darfor som du inte hittar vidare manga kalenderwidgets. Google sjalva ber utvecklare att vanta med att utveckla kalenderwidgets till API:et ar slappt. Jag fragade pa googles utvecklarlista om det fanns nagon tidplan, men fick aldrig nagot svar.
     
  3. sleepr

    sleepr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jaha, ja det är väl förmodligen därför! :/
    Mycket trist att dom inte kan släppa APIer till kalendern! dom widgets som finns är usla! ;P
     
  4. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Borde inte vara svårt att göra genom att använda sig av XML-vyn av kalendern (länk finns under kalenderinstllningar i vänstra menyn där man väljer kalender) som är på formen:
    http://www.google.com/calendar/feeds/[email protected]/public/basic

    OK att formatet inte är öppet, men det är ju bara att skippa de taggar man inte känner igen till dess att någon efterfrågar dem...

    Tillägg: Glömde att påpeka att XML-formatet kräver att kalendern är offentlig, vilket man kanske inte vill...
     
    Last edited: 28 aug 2009
  5. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Behöver den verkligen vara offentlig om man bara ska använda den på den enhet där man redan är inloggad?

    Eventuellt kan det väl kanske vara så att man måste logga in när man besöker länken, men det borde väl inte var för svårt att inkludera användaruppgifterna i widgeten ifall det nu inte går att mappa mot ens telefoninställningar
     
  6. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Tycker det later battre att vanta pa ett publikt API :)