Fråga: Kalenderapp?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Gavin_Gadget, 8 okt 2011.

1. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Ha ha! Nej, jag har inte utvecklat den och känner inte utvecklaren. Men jag letade väldigt länge efter en bra kalender. Kommer från Palm-världen och en bra kalender var det enda jag saknade. Tappade räkningen på kalenderappar jag testade innan jag hittade CalenGoo.. :)

2. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Nu har jag kollat in CalenGoo. Den verkar bra, men jag har några frågor till er som har den. (Mycket om tasks, och det är för att jag ännu inte funnit en task-app ^_^ som är tillfredställande ^_^) Vad knäppt att det inte finns någon trial :(

1. Lägger sig tasks/uppgifter med slutdatum, bland heldagshändelser, eller syns dessa enbart på www.google.com? jag frågar eftersom sluttider på google.coms uppgifter som sätts på googles site, inte kommer till telefonens kalender, och inte heller syns på google.com om man inte har rätt lista framme. Vissa appar för tasks, lägger uppgifter med sluttid som en heldagshändelse verkar det som. Man har ju knappast någon nytta av att se sluttiden endast på webben och endast om rätt lista är ikryssad.

2. Kan man använda sig av olika listor i tasks, som i google.se?

3. Finns det möjlighet till checklistor i tasks?

4. Kan man dölja vissa listor i tasks, så att när man visar allt, bara ser kanske 2 av 4 listors uppgifter/tasks?

5. Finns denna veckovy? Jag tål inte agendaformer av veckovyer och dagsvyer, och i business calendar är veckocyn in bifogad bild, vad jag använder klart mest och inte kan vara utan:

Last edited: 23 okt 2011
  3. Marianne

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag använder inte tasks, men här har du bra info i en tutorial, om du inte redan hittat den.
    http://calengoo.dgunia.de/Tutorial.html

Och ja, du kan ha veckokalendern i stående format.

En sak jag verkligen gillar är att jag som numera synkar via Exchange själv kan "färglägga" olika möten och event. Har exempelvis grönt för jobb, blått för privat etc.

4. Marianne

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Nu var mina fingrar lite för snabba för mig. Skulle tillägga att jag alltså har olika färg på olika slags möten/event i en och samma kalender.

5. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack Marianne! Glömde skriva det (läste snabbt i email då när du hade skrivit). Har även tagit kontakt med utvecklaren, som verkar lätt att få kontakt med, samt villig att utveckla lite allt möjligt om önskemål finns.

Fråga till andra, som kanske har pocket informant:
    Jag undrar hur det är med Pocket Informant, har den en veckovy som ser ut som den jag länkar till tre inlägg upp? Alltså i stående format, men jag undrar såklart även om det finns i liggande (har sett att det finns till Iphone, men då heter det week OCH days, inte bara week. Och då är week bara agendaform, helt odugligt för mig).

6. Marianne

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Utvecklaren är jättebra! :)
    Jag har mailat honom några gånger med frågor och fått svar och hjälp mycket snabbt.

Han har även den här sidan där man kan lägga in önskemål och/eller rösta för förslag från andra:
    General: Top (325 ideas)

7. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack för länken :)

Ja, han svarade verkligen snabbt och var verkligt hjälpsam. Pocket informants utvecklare har dock inte svarat över huvud taget alls. Jag kan via google se att iPhone-versionen har det jag vill ha, men det verkar inte som att Android-versionen har alla funktioner än. Men jag betalar ju knappast 69 kr eller vad den kostar (plus moms har jag betalat 2 ggr av 3 när jag köpt via market) för att kolla om det avgörande finns eller ej.