Kalendern?!

Diskussion i 'Xperia X8' startad av DRo, 3 jun 2011.

1. DRo

DRo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Efter några månader med X8an har jag fortfarande inte förstått hur kalendern funkar och därför har det inte blivit av att man använder den.

Problemet är att när jag lägger in ett möte med en påminnelse så slutar den inte påminna. Sätter jag påminnelsen på en timme före så blippar den till en timme före. Jag blir påmind och rensar notifactions. En minut senare påminner den mig igen och fortsätter sådär tills jag går in i kalendern och tar bort mötet.

Äre så det ska vara? Att man måste ta bort ett möte när man blivit påmind? Eller är det jag som bara är lite bakom med hur det fungerar?

Tacksam för svar!

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Så fungerar det inte i standard Android kalendern. Men jag har ingen X8 så jag vet inte om Sony Ericsson valt att göra så i sin kalender.

Vad händer om du väljer påminnelsen istället för att rensa allt?

3. DRo

DRo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Väljer jag påminnelsen kommer det upp en liten notis där det står lite info om mötet och då kan jag välja "Redig." och "Avbryt". Tar jag "Avbryt" så påminns jag snart igen och tar jag redigera har jag möjlighet att ta bort mötet.

4. flawlless

flawlless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag hade också detta problem med min x8, och det är den främsta anledningen till att jag rootade min telefon och lade in en annan rom.. SEs kalender har inte något alternativ för att stänga av en kalenderhändelse, jag var tvungen att antingen ta bort den helt eller stänga av påminnelse-alternativet varje gång en händelse kom upp.

5. milf

milf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skaffa en sekreterare som håller reda på alla möten åt dej.

6. goonsquadx8

goonsquadx8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

roota telefonen och dra in en redig ROM med fungerande kalender och få uppdaterad Android på köpet = win win situation :)