Fråga: Kamera, ljud och mobiltäckning - frågor om buggar

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av Akerhage, 11 sept 2014.

  1. Akerhage

    Akerhage Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har en OPO och är väldigt nöjd. Dock problem med kameran. Den hänger sig ibland när man ska byta till frontkameran. Någon som har samma problem?

    Sen har jag ett annat problem om jag lyssnar på spotify. Ifall jag öppnar en app samtidigt så får jag ett störande skärande ljud. Fler än jag?

    Tredje problemet: Tappar min mobilsignal ganska ofta på vagnen till och från jobbet. Detta har jag aldrig upplevt innan med min tidigare HTC One X+.
    Är det ett vanligt förekommande fel?
     
  2. Eeelgen

    Eeelgen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Kamerakrascher och tappa signal händer väl rätt ofta. Aldrig varit med om missljud i Spotify, däremot att ljud kopplas från BT headset till vanliga högtalarna när man kör spotify och låser upp skärmen.
     
  3. Akerhage

    Akerhage Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Men är det relaterat till just mobilen alla de krascherna? För hade som sagt inga problem innan med det? Eller är det android i sig som spökar?

    Känns konstigt med missljuden, kan ju vara de billiga hörlurarna/headsetet med, men tvivlar på det, samt att jag använde dem innan utan problem på hox+.
     
  4. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 908
    Mottagna gillanden:
    1 312
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Tror att camera kommer att lösa sig i.o.m L.
    Det är frågan om CM kommer att lägga jättemycket energi på den när de vet att det kommer få tillgång till mängder av api anrop inom en snar framtid. Jag misstänker att själva enbart använder Android Camera API idag, dvs sisådär möjlighet att göra mer än via 100% mjukvara.

    Men AF mm kunde vara bättre om man jämför med andra 2014 telefoner.
    Utöver det... Grym telefon
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Har bara haft min OPO några timmar, så några buggar har inte visat sig än.
    Däremot är mottagningen inte överdrivet bra. Den är någorlunda i klass med min jobblur S3 mini, men sämre än min Nexus 5. Jag har ganska risig signal inomhus här, så det KAN vara så att Samsungen och OPO är "normala" och N5 sm är lite bättre än "normalt". Men lite tråkigt är det.
     
  6. Eggrole

    Eggrole Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag pendlar mellan Uppsala och Täby i Stockholm varje dag med min OPO, och har Tele2 som operatör!

    På min gamla S5 så hade jag "OK" mottagning på pendelsträckan, och har nu testat OPOn ca en vecka och kan säga att mottagningen är horribel! Kanske är pgr av Tele2, men jämför jag med min S5, så är det en betydlig skillnad!
    4G finns lite till och från, och den dyker gärna ner till 0 staplar om jag går runt i både Uppsala och Stockholm, där det normalt inte brukar vara några problem för min S5a!

    OPO är en grym lur, och fruktansvärt bra på att anpassas, och många av funktionerna som OPO har, saknade jag i S5, men kontentan av det hela är att om inte OPO kommer med någon uppdatering som löser problemet med mottagningen, så kommer jag dessvärre sälja den, och gå tillbaka till min S5a!
     
  7. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Det är inte ett mjukvaruproblem, så kan inte lösas med en uppdatering! Det är så att den saknar ett av d viktigaste banden för 4G som används i sverige! Står en del om det på oneplus.net! Tror även det tas upp här på swedroid i nån tråd!
     
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Fast att den saknar ett 4G band förklarar inte den dåliga mottagningen här där vi inte har 4G alls. Den har helt enkelt inte så bra antenn vad det verkar.

    Sent from my GT-P5210 using Tapatalk 4
     
  9. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    jag har haft min oneplus några veckor nu o jag har oxå märkt färre "staplar" i täckningsikonen, däremot funkar det att ringa och ta emot samtal även om ikonen visar nära nog 0 i täckning.. vet inte om det är nått med själva mätaren som visar lägre än vad det är men den funkar på ställen min lgg2 hade anslutningsproblem
     
  10. Bonk

    Bonk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tappar kontakt med nätet helt och hållet då och då det senaste veckorna. Jag har tele2.