Fråga: Kamera missfärgningar, byte till Nexus 5?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Avicii, 16 jan 2014.

1. Perlisch

Perlisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Är DOA den är försent då HTC lämnar som längst 30 dagars DOA och det är bara på vissa modeller. Tror det är 14 dagar på ONE kan vara 7 med. Men jag skulle göra som tidigare skrev och kontakta reklamationsavdelningen på den återförsäljare du köpt telefonen av då dom brukar ha bättre koll på konsumentköplagen än säljarna i butikerna. Dom borde kunna reklamera den åt dig då återförsäljaren har haft fler än tre försök att åtgärda felet eftersom det är olika fel det rör sig om.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

2. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Hur ska jag formulera mig?

Ska jag helt enkelt säga att jag vill häva mitt köp och förklara att jag redan bytt den 5 gånger? Leder häver till att jag kan välja en annan telefon eller hur går det till då?

Och om de säger nej?

Tack som tusan att du hjälper mig! :)

3. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det handlar egentligen bara om att vara lika säker på sin sak som deras vidriga säljare är när de säljer på 65-åriga Greta en Galaxy S4 för att den "är perfekt för hennes behov".

Du har ju trots allt rätt att reklamera varan, vi har tre års reklamationsrätt enligt lag, och du har gett dem fler chanser än de lagligen har på sig att åtgärda felen utan att ens ha blivit erbjuden en ny enhet.

Lägg fram faktan rakt av; du har fel på din telefon igen, de har redan "lagat"/bytt den fem gånger, du har ruttnat och vill ha en telefon som faktiskt fungerar och som du kan använda i mer än en månad utan att den går sönder.

Men som sagt, vill du ha ännu mer kött på benen (det skadar aldrig) så rekommenderar jag att du ringer till konsumentvägledningen i din kommun (hittas här: http://www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Hitta-vagledning/sok-konsumentvagledning/) och ber om hjälp. De vet precis vilka rättigheter du och Telenor har i frågan. :)

4. Avicii

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Åter igen! Tack som fasen!

5. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Helt lugnt! Hoppas det går vägen bara! Jag hade varit så sjukligt lack vid det här laget om jag var du. Hatar hur alla företag är ens bästa vän tills man köpt någonting, då är man inte värd ett skit längre. Långsiktig kundrelation verkar bara vara att glömma nuförtiden. Tacka vet jag småföretag där ägaren har fötterna på jorden!

6. Khayman

Khayman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Så mycket skitsnack på den säljaren. Som andra redan har sagt så har vi i Sverige 1års garanti, men den kan även vara längre som teknikmagasinet har på sina mobiler. Men sedan är det också så att vi har tre års reklamationsrätt där det är upp till oss som kund att bevisa att det är ett fabrikationsfel, men fortfarande har rätt att reklamera. Har produkten varit inlämnad för lagning tre gånger så har man rätt att upphäva köpet om dom inte har löst problemet. Var stenhård. Blir så arg, många gånger är det dessutom så att säljarna inte vet om det här. Så informera puckot om det.

Skickat från min SM-N9005

Yrgas och Avicii gillar detta.
  7. Avicii

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Uppdatering i ärendet med min defekta HTC One Silver 30/1-2014:

Jag skrev ut papper om information om reklamation och tog med till Telenor för att visa att jag har rätt. Ändå vägrar dem byta ut den mot en annan telefon, men säger att de kan skicka in den på lagning. Jag sa att jag går med på det och den har nu varit borta i 2,5 vecka. Fick nu reda på att jag får en ny enhet och den är på väg till butik. (om jag fattat rätt?)

Så även fast jag inte fick som jag ville så är jag ändå nöjd med hur Telenor och HTC löste det. Snabbt som satan gick det också! Telenor Service + HTC får helt enkelt en stadig 9/10!

8. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Tänk så får du tillbaka en till trasig One

Sent from my HTC One using Tapatalk

9. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Kul att du får en helt ny telefon! Verkar som att de skickar nya till de flesta som rapporterar fel med kameran

10. Khayman

Khayman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Man ser ju i det där pappret att det är ett riktigt stolpskott som har tagit in den, han har ju särskrivit Tigerränder skönt att du får en ny men händer det igen så stå på dig för säljaren får inte vägra. Det är svensk lag vi pratar om.

Skickat från min SM-N9005

11. Avicii

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Förhoppningsvis har HTC tagit upp den och sett till så att det står rätt till.

Är det fel på den här med. Då jävlar.

12. Avicii

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Kan med glädje säga att HTC skickade en helt ny till mig som fungerar felfritt. Inte heller några konstruktionsfel som med min förra. (Märken, glipa på övre "grillen" osv.)

Funkar felfritt. Verkar vara en bättre skärm? Finns det olika skärmtyper till One?

kalleboston gillar detta.
  13. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Varje gång telefonen skickats på service, hur lång tid har det tagit från det att du lämnat in den till det att du fått tillbaka den?

Sent from my HTC One using Tapatalk

14. Avicii

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Innan har jag doat då det var pixelfel. Det senaste felet var ett kamera fel som enligt vissa xda-användare och har för mig htc hävdade skulle fixas i en uppdatering. Det gjorde det dock inte. Så det här var första gången den faktiskt åkte in på service. Det tog 2 veckor och 5 dagar. Vilket jag tycker va snabbt med tanke på att de skickade vidare telefonen till HTC i tyskland..