Kan ej casta från Chrome webläsare

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av oortcloud, 27 jul 2019.

  1. oortcloud

    oortcloud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej

    Jag har två st Chromecast enheter (gen2) på olika tv apparater. Jag kan casta från mobiltelefoner (olika) och surfplattor (olika). Jag kan på min stationära dator casta via VLC och något som heter Airflow. Men det är helt omöjligt att casta från Chrome webläsare.

    Jag har nyss gått från Windows 7 till Windows 10. Det fungerade när jag hade Windows 7. Nu när jag installerat en helt ren installation av Windows 10 så fungerar det inte. Försöker jag casta via webläsaren så får jag bara upp "Det gick inte hitta några enheter" Som sagt så fungerar det på denna dator med VLC och Airflow. Det är bara från webläsaren det är problem.

    Jag har testat att helt installera om en av Chromcast enheterna. (Den jag använder, den andra är min dotters och den castar jag inte till i alla fall.)

    Hur vida detta har med att jag gick från Windows 7 till 10 vet jag inte, men det har i alla fall skett ungefär samtidigt. Väst världs problem, javisst... men i alla fall. Jag vet inte hur jag skall gå vidare i felsökningarna.

    Martin
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Kan det vara trådlösa kortets drivrutiner som medföljer Windows som orsakar problem? Testa att ladda ner nyare drivrutiner får tillverkarn av chipset:et som sitter i kortet. Dessutom, kör du med något antivirusprogram annat än nya Windows Defender? Om så är fallet kan jag råda dig att ditcha det andra då det är helt överflödigt i och med Windows 10 build 1803.
     
  3. oortcloud

    oortcloud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej och tack för ditt svar. Har bara testat att ta bort mitt eget antivirus. Hjälpte inte dock. Får forska vidare. Sen ett förtydligande från mig. Jag har inget trådlöst nätverkskort utan är ansluten via sladd direkt till routern.

    Martin
     
  4. oortcloud

    oortcloud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Uppdatering:
    Problemet är löst. Dock vet jag inte hur det lösts. Efter att provat en mängd olika saker och inte lyckats så gav jag upp för ca två veckor sen. Återställde datorn till default inställningar då jag hade tappat bort mig helt på vad jag gjort och inte gjort. Förvånande nog så bara testade jag igen för ett par dagar sen och det fungerade som det alltid gjort innan bytet till Win10.

    Martin
     
    Kristy gillar detta.