Kan ej lägga till nya Youtube-prenumerationer - överskridit gränsen

Diskussion i 'Applikationer' startad av N6290, 20 jan 2021.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    När jag försöker lägga till en Youtube-prenumeration så får jag detta meddelande i Android-appen:
    [​IMG]
    Jag visste inte att en sådan gräns fanns, skitkorkat, men faktum är faktum, har nog faktiskt jävligt många prenumerationer numera.
    Sagt och gjort, började rensa, tog bort en stor mängd. Sen dess har det gått två veckor ungefär, och jag har testat flera gånger. Får fortfarande upp samma felmeddelande när jag försöker följa kanaler. När jag laddar om videon så är prenumerationen jag försökt lägga till ej där, alltså stämmer meddelandet, prenumerationer sparas inte för mig.

    Någon som märkt samma gräns som jag fått upp, och som lyckats lösa problemet? Undrar om det kan vara en bugg, att maxgränsen ej tycks återställas trots rensning. Får väl i värsta fall kontakta Google/Youtube, men vill gärna kolla här först. Jag har googlat lite hastigt och sett folk som uppnått samma maxgräns, men hittar inga redogörelser om att folk sedan haft problem med att få bort maxgränsen, så oklart om detta problem förekommer för andra. Om någon är duktigare att googla än mig och lyckas hitta någon som haft exakt samma problem som mig, så vore det spännande ;-)
    Någon som hittar hur maxgränserna ser ut, vilka siffror vi pratar om, beroende på antal följare ens konto har osv? Hittar inte, har sökt.

    Och som slutlig rant:
    Fyfan vilken dum gräns. Jävla Google/Youtube och deras dumma policies. Varför ska man göra antalet möjliga prenumerationer beroende av hur många som följer mig, finns ju ingen logik alls i det. Prenumerationer är ju något för mig personligen, helt privat, påverkar ingen annans innehåll.
    Det är lika dumt som maxgränsen för antal videos i "Watch Later" och "Liked Videos" som också finns.

    ---

    Påtänkt när jag just ska posta inlägget:
    Ser att det står såhär på min kanal: Subscriptions 1,000
    Jag hade gissat att jag har många gånger fler prenumerationer än 1000, har öst på under 14 års tid. Så frågan är, kan de ha sänkt gränsen någon gång nyligen, eller nedgraderat mig till 1000 från annat högre antal? Trots att jag rensade massor så kanske jag inte rensade tillräckligt, jag kanske fortfarande har fler än 1000 men att siffran ovan ej visar korrekt antal, och att jag måste komma ner till under 1000 innan räknaren uppdateras ordentligt? Vet ej. Får fortsätta rensa vid något tillfälle framöver, alternativt vänta och se vad för alternativ ni smarta människor kommer på.
    Någon som kan hur systemet för antalet prenumerationer funkar, och vet om det ändrats nyligen?
    20 personer följer min kanal, dvs ingenting i sammanhanget.
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 807
    Mottagna gillanden:
    4 875

    MINA ENHETER

    Har tyvärr inget svar på problemet du upplever men du följer alltså över 1000 kanaler?

    Jisses, hinner du ens titta på allt som läggs upp?
     
  3. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Jag har haft som vana att automatiskt trycka på "prenumerera" på en rätt stor andel av videoklipp jag kollar på, så länge klippet var någorlunda intressant eller bra. Så ja, jag följer säkert fler än 1000. 2000 eller fler skulle inte förvåna mig.

    Jag kollar inte mycket på youtube nu för tiden alls.
    Ska förtydligas, att följa innebär ju inte att jag får notifikation från alla dessa, notifikationer är ju en separat funktion. Att följa innebär väl bara att youtubes algoritmer noterar att jag gillar ungefär sådant innehåll som kanalen har, dvs det lär youtube vad jag gillar. Någon annan större påverkan tycks det inte ha. De videoklipp som hamnar högst upp som tips på youtubes startsida är nog de klipp jag kollar mest på och även liknande klipp, vilket den är bra på att identifiera. Men tycker inte att "prenumerera"-funktionen har någon direkt påverkan där, så att jag följer så många kanaler gör ingen direkt skillnad enligt min mening.

    Ingen som vet svar på frågeställningen?
     
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Inga fler svar?