Kan elgiganten göra såhär?

Diskussion i 'Skräp' startad av mellanmjalk, 24 jan 2017.

  1. mellanmjalk

    mellanmjalk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Lämnade in min telefon för att den konstant startade om sig, gick att ha igång den i max några minuter innan den reboota och höll på så tills batteriet tog slut.

    Lämnade in mobilen hos elgiganten och beskrev felet, fick som svar att det skapat av yttre påverkan(var en väldigt liten spricka i ena hörnet) så jag frågade om dom hade lagat det som var som var fel på mobilen. Då svarade hon nej att dom bara skulle byta skärmen med ett kostnadsförslag på liter över 3k.

    Deras idé av att laga mobilen var att endast byta skärm, måste vara något slags tjänstefel? Bad henne ringa till verkstan och laga det riktiga felet och sen ge mig ett kostnadsförslag. Fick som svar "ja jo jag förstår ju om du vill att dom kollar vad det riktiga felet är och lagar det, vi ringer upp senare idag" No shit att jag vill ha den lagad
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Du kanske ska nöja dej med en tråd om detta.

    Eftersom din telefon varit stulen, har du ingen aning alls om vad den råkat ut för under den tiden och då är det ju inte lätt att göra elgiganten ansvarig heller. De skickar bara telefonen vidare till en verkstad.

    Hade jag varit som du, hade jag krävt att försäkringsbolaget ersatte med en fungerande telefon.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)