Kan Hero flyta lika bra som iPhone?

Diskussion i 'Hero' startad av bickle, 15 aug 2010.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Glöm nu inte att Android kör ett lager Java mellan det grafiska och kärnan, det gör inte iOS, där är det C rakt ner i kärnan. Ihop med hårdvaruaccelerationen gör det att det i dagsläget inte finns nån Androidlur i slår en iPhone 3GS eller 4 i 'flyt'. Men det kommer.

Men att få en lur som Hero att bli snabb som en iPhone med betydligt modernare specar, hårdvaruacceleration och 'renare' kod, det går tyvärr inte. Desire kan nog med rätt rom vara i klass med en 3GS dock, men inte med originalromen...

I Aftonblaskan idag var frågan vilket mobilt OS som skulle vara störst om 5 år. 50% svarade iPhone 38% svarade Android. 62% har fel. ;)

2. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Personlighet. ;)

3. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som t ex Widgets, bara det gör en stor skillnad, och det är bara 1 grej av alla både stora och små fördelar android har.

4. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Håller med!

Att slippa dansa efter Apples pipa är kanske det allra bästa. Slippa iTunes, slippa deras sätt att bestämma över användaren - vad vi får göra eller inte med vår hårdvara. I bästa fall ska man kunna koppla in telefonen med en vanlig sladd till vilken dator som helst och lägga in vilka filer man vill utan särskild programvara.

Att slippa att Apple bestämmer vad vi vill ha och behöver istället för att kräva det själva (flash etc).

Bara en sån liten detalj som att skicka filer via bluetooth tycker jag är en enormt viktig funktion i en telefon. Bara detta och Widgets är skäl nog att jag aldrig skulle överge Android.

:-*

5. swemic

swemic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snabb fråga,
    om du har din lur Rooted, har du laddat ner överklockningswidget?
    Jag kör med OverclockWidget, och då rockar min Hero helt klart bättre.
    Sen kör jag iofs med VanillaEclair 5.0.

Hur som, utan överklockningswidget, så är chansen/risken rätt stor att du kör på lägsta CPU frekvensen hela tiden. Värt att prova iaf.

Btw, jag har min OverklockWidget inställd på att jobba i variabel CPU fart, och när jag har skärmsläckaren på, så kör jag bara på lägsta farten för att spara batteri.

/Micke