Kan inte ändra i bilder?

Diskussion i 'Allmänt' startad av FRS05, 8 jan 2021.

  1. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Hej

    Har fört över mina bilder till datorn som jag alltid gör varje vecka. Idag när jag skulle börja "redigera" dem började problemen. Det jag menar med att rediga är att döpa om bilderna och att rotera dem rätt. Jag kan döpa om själva bilden genom att högerklicka på den och sedan byta namn. Men jag brukar gå in på bilden, trycka på de 3 punkterna längst uppe till höger i bild, sedan filinformation. Där brukar jag sedan ändra namn och sedan gå trycka på "nästa" för att där skriva in ett nytt namn på just nästa bild i ordningen. Så går det snabbare än att hålla på att högerklicka på varje bild. Men just att ändra inne i "filinformationen" går inte.

    Sedan brukar jag gå in på en bild, rotera den rätt och sedan gå till "nästa" bild. Då har förgående bild i vanliga fall sparat sig så som jag roterat den. Men nu fungerar inte heller detta. Ända sätter jag kan rotera bilden är att högerklicka på den och där välja rotera. Men det tar typ 100 år om jag ska rotera rätt 100 bilder. Ska jag rotera en bild 2 gånger måste jag då högerklicka på den och välja rotera åt höger. Sen högerklicka på den igen och välja rotera åt höger. Otroligt frustrerande:P.

    Gissar på att min telefon på något sätt fått för sig att skrivskydda bilderna?? Har en Redi Note Pro 9.
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Med vilken app gör du detta? Aldrig haft såna problem med Google Photos, som dessutom ofta föreslår själv att rotera bilder korrekt.
     
  3. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Det är ju W10´s egna program som man öppnar bilder med. Använder inte Google Photo. För över dem manuellt från telefon till datorn till en mapp. Där döper jag sedan om dem och roterar dem rätt. Efter den sorterar jag in dem bland alla mina bildmappar så de kommer på rätt ställe. Alla mina mappar på datorn är synkade med google drive så allt på datorn säkerhetskopieras direkt.

    Men det är som sagt Windows eget program som jag öppnar bilderna i. Heter väll bara "Foton".
     
  4. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Ok, Windows alltså, prova med den gamla bildvisaren, heter Windows Photo Viewer om man kör på engelska.

    [​IMG]

    Justera rubriken, det finns en felstavning. :)
     
    FRS05 gillar detta.