Kan inte ansluta X10 till (ett) trådlöst nätverk

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Swericsson, 29 okt 2010.

1. Swericsson

Swericsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hej, av någon anledning funkar det inte att ansluta min x10 till mitt trådlösa nätverk via wifi. Det har varit så sen jag köpte den för 3 månader sen och jag har inte orkat bry mig förrän nu, när ja har laddat ner Gmote. Har varit ansluten till ett annat nätverk ett par gånger och det funkar finfint.

Det är tydligen ett WPA nätverk(eller så ere bara kodsystemen som heter så) om de e värt att tillägga och ett ö ingår i namnet på nätverket, om d skulle kunna orsakat nått fel :P
    Hursomhelst så kmr nätverket upp när ja sätter på wifi. Sen när jag ska ansluta till det och skriver in rätt kod så går det en stund och sen står de frånkopplad, under wifi. Har prövat över 10 gånger me omstartningar osv. och har ingen aning om vrf de inte funkar :cry:

2. darkoe

darkoe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kolla så att du inte råkat bocka för "Använd statisk IP"

Om inte, testa att växla om telefonen till "Flygplansläge" och sedan till normal igen. Har funkat för vissa ^^

3. Swericsson

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

De där me flygplansläget funkade inte :/ hur gör man de där me Statisk IP ? ere nått man gör på mobilen, på datan eller på raoutern?

4. Anders66

Anders66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Gå in på X10 i WI-FI-inställningar. Gå sedan in i avancerade inställningar (klicka på menyknappen). Där finns bla. statisk IP och WI-FI-policy.

5. Swericsson

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Den va inte ikryssad. Nån som har någon aning om vad felet kan bro på? De funkar ju som sagt på ett annat nätverk ja har prövat, kan de vara nått man måste göra me routern?

6. Anders66

Anders66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Gör en "reset" på routern. Inte "restart" utan "reset".