Kan inte bifoga fil till MMS! (com.android.mms) - Lösning finns

Diskussion i 'Allmänt' startad av freddepe, 1 okt 2010.

  1. freddepe

    freddepe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag är ledsen nu på meddelandehanteraren på min Spica. Jag kan nämligen inte bifoga någon fil till ett MMS. Det står:

    "Programmet Meddelandehantering (process com.android.mms) har stoppats oväntat. Försök igen"
    Och där ska jag trycka på en knapp som heter "Kräv avstängning".

    Jag har försökt nu i flera dagar efter omstart och allt vad jag känner till som kan spela roll på sådanna prylar.
    Ett annat bekymmer är att den visar fel namn på smsen, men hoppas det är bra nu efter att jag rensat allt. Men det är en annan saga.

    Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med detta, kan man återinstallera meddelandehanteraren på något vis?

    MVH Fredrik
     
    Last edited: 1 okt 2010
  2. capture

    capture Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    alltså varför ta bort sin fråga? Skriv hur du gjorde så om någon söker kan få svar på det istället!
     
  3. freddepe

    freddepe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det har du helt rätt i!

    Jag gick in på inställningarna för meddelandehanteraren. Där skrollade jag ner till MMS och gick in på Skapaläge. Där väljer man på 3 alternativ, konstigt nog var inget av dom markerat (Hur det nu kan komma sig då det alltid är ett alternativ aktivt).

    Roligt nog stog det först "begränsat" och senare fanns det 2 alternativ på franska eller något annat språk. Skillnaden på dom 3 vet jag inte.
     
    Last edited: 1 okt 2010
  4. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Även jag får felmeddelande: Programmet meddelandehantering (process.com.android.mms) har stoppats oväntat försök igen.

    Jag får detta felet på min Samsung galaxy S I9000.

    Någon som har lösning ?. har testat återställa till fabriks inställningar, det funkar inte!...
    Snälla hjälp mig.
     
  5. Alfabetman

    Alfabetman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem på min sgs, någon som vet vad man kan göra för att få det att fungera???
    jag kan inte öppna bilder som folk skickar till mig, när jag försöker det komer felmeddelandet upp (process com.android.mms) kräv avstängning. Jag kan titta på bilderna om jag sparar ner dem först, men det måste finnas någon ordentlig lösning på deta prblem, för att skrolla ner till skapaläga fungerade inte för 5 ören.


    Tacksam för svar.
     
  6. Alfabetman

    Alfabetman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har även försökt med fabriksåterställa mobilen, och det ville inte fungera heller :(
     
  7. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    har ni provat någon annan sms/mms hanterare exempel go sms kanske löser problemet