Kan inte installera clockwork med hjälp av recovery manager!

Diskussion i 'Blade' startad av Red Beaver, 11 apr 2011.

  1. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Försöker lägga in gingerbread på min Blade men har stött på problem.

    Följer denna guiden: http://android.modaco.com/content/z...-custom-rom-on-the-zte-u-v880-or-gen2-device/

    och har kommit till delen där man ska installera clockwork-3.0.2.4-blade-g2.img med hjälp av Recovery Manager.

    När jag väljer att installera står det "installing... superuser granted, sedan försvinner detta och följs av Currently installed Recovery: unrecognised" hur tusan ska jag få den att installeras?

    Har provat att flytta clockwork-imagen på minneskortet och tagit bort cm7 så att endast clockwork finns på sd-kortet men inget verkar hjälpa. J

    ag har Zte Blade Recovery 0.36b, det står att man ska använda 0.34b i guiden men denna fanns inte kvar för nedladdning. Har googlat efter folk med liknande problem och enligt dem har det hjälpt med att ta bort space-tecken i sökvägen till imagen samt att ha flera images på sd-kortet men detta verkar inte hjälpa för mej
     
  2. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    äsch, provade att boota med volym-knappen neråt och visst kom jag in i clockwork, härligt!

    En snabb fråga, när ska man installera google appsen? Innan eller efter gen2 konverteraren?
     
  3. dimman

    dimman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testa update database i recovery manager programet.