Problem: Kan inte installera okända appar

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Blom_johan, 8 mar 2019.

  1. Blom_johan

    Blom_johan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    12
    Som rubriken lyder, har laddat ner några okända appar som jag tänkte installera på min s9plus som jag gjort så många gånger förr.
    Men för att göra det vill telefonen att jag går in och tillåter okända appar att installeras.
    Har gjort det flera gånger förr men har Samsung ändrat något så att man inte får göra det?
    För jag kan gå in i inställningen och få fram det men sen går det inte att aktivera det i apparna...
     

    Bifogade filer:

  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    I nyare versioner utav Android så är funktionen för att installera icke verifierade apk:er flyttad så att detta styrs per app som begär installationen. Så för att tillåta installation utav okända apk:er från t.ex. Solid Explorer (min favoritfilhanterare) så måste man ge det programmet tillåtelse att installera apk:er. Förut var detta en system-wide inställning vilket var mindre säkert.
     
    Kristy och Avarell_Dalton gillar detta.
  3. Blom_johan

    Blom_johan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    12
    Ja den funktionen har jag hittat men när jag försöker går in och försöker ge en vis app tillåtelse att göra det så går det inte att trycka på knappen för att aktivera. Ungefär som att funktionen är låst.
     
  4. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Då behöver du se över överlagring av appar, och stoppa någon app tillfälligt, klicka installera och sedan starta upp den andra appen igen.
     
  5. Blom_johan

    Blom_johan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    12
    Tycker att jag har provat allt. Ominstallation av apparna, tvingadstopp, byt lagringsmedia men inget verkar vilja få det att fungera. Den vill helt enkelt inte aktivera installation av okända apks.
     
  6. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Överlagring?
     
  7. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Hade ett liknande problem på min telefon efter att ha haft Outlook konfigurerat för jobbmailen. Hade plockat bort kontot för jobbmailen igen, så jag kunde inte förstå varför jag fortfarande inte kunde ändra vissa inställningar. Lösningen var att avinstallera Outlook-appen och installera om den igen.

    Behöver såklart inte vara Outlook i ditt fall, men någon app har en säkerhetspolicy som blockerar dina inställningsmöjligheter. Kalender-/mail-appar är prime suspects :)
     
    Kristy gillar detta.
  8. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @Blom_johan@Blom_johan
    Hej, jag har flyttat ditt ämne till forumet för Galaxy S9+.

    Lycka till!