Kan inte köpa i market?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av pontus, 21 jul 2009.

1. pontus

pontus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är grejen med market? Den hittar inte apps som kostar pengar, den visar bara gratis innehåll. Jag har en Magic från 3, är det 3 som bestämt detta? Alla här verkar inte ha samma problem...

2. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I Sverige finns inte betal apps på market än. Det ska komma men ingen vet riktigt när.
    Det är inte tre som bestämmer detta utan det är Google.

Om man vill kunna köpa apps via market så måste du Roota din mobil och installer Market enabler. Jag är dock tveksam om hur det funkar när man har en Nordisk Magic. Jag har nämligen inte rootat min (än).

3. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Klart det går.

Roota med valfri cooked room senare är det bara att ta den nya market enabler.

gl

4. gruffy

gruffy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    ...eller så kan ni roota er orginal 3 utan att flasha om den genom att följa denna guide. Jag vet att det funkar 100% på en orginal 3 eftersom det är det jag har och jag skrev guiden...
    Mvh
    Gruffy

5. alexluthi

alexluthi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har fixat market enabler och ser alla apps osv, men jag har poblemet att när jag vill köpa något så säger android hela tiden att mitt kort är ogiltigt :S har testat med både VISA och AMEX, men inget funka... finns det någon förklaring till detta, annan än att jag skriver in fel uppgifter?

På google checkout har jag mitt AMEX-kort som standard och det är inte ogiltigt enligt google, men så fort jag ska köpa något på market så måste jag skriva in nya uppgifter och då funka ingenting...