1. Stäng notis
  2. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Kan inte komma åt Galaxy Buds-erbjudandet

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av agita, 8 mar 2019.

  1. frpl

    frpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Uselt!
     
    Oshotta2 gillar detta.
  2. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Jajemensan! Blev "all agents busy" för tredje gången idag :D
     
    bernard gillar detta.
  3. BroderEmil

    BroderEmil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Bara fortsätt gubbar och gummor. Jag har sedan den 11 mars legat på. Igår och förrgår satt jag bokstavligen hela dagarna i kö men blev utkastad. Inte en enda gång jag kom fram i chatten. Jag skulle säga att det är värt att chatta med dem. Första jag pratade med verkade ha noll koll men den senaste (typ 5 mellan), han heter Niklas och var väldigt duktig. Jag förklarade som det var och han kunde se att jag hade registrerat mig och allt. Hade jag en fråga så förklarade han. Idag, 9 dagar efter, fick jag mitt bekräftande mail. En hälsning från honom till er som "typ" genomfört denna process: får ni bara "maxantal"-meddelandet så är ni registrerade. Deras server för utskick av mail är (också) överbelastad och ballar ur. Men som sagt, jag rekommenderar start att stå ut för att få chatta med dem.
     
    frpl, bernard och Polomeros gillar detta.
  4. ooskar

    ooskar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Mobvoi Ticwatch E
    Nu fick både jag och min sambo bekräftelsemail (på svenska). Sambon fick ett igår på engelska.
     
    bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    26 282
    Mottagna gillanden:
    21 933
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    OnePlus 6
    ROM:
    Oxyogen Stock
    Platta:
    Google Pixelbook
    Övrigt:
    Galaxy Watch, Fossil SportWatch (2018)
    Ah! Det var ju mycket bra att veta. Tack för den informationen.
     
  6. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Tack men jag kan fortfarande inte ens registrera mig! Haha
     
    frpl och Oshotta2 gillar detta.
  7. Mip

    Mip Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag fick ett mail om att min registrering är under behandling. Ingen bekräftelse på att det gått igenom än dock.
     
  8. Oshotta2

    Oshotta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    237
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus
    Telefon 2:
    OP6T
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta 2:
    Apple Ipad Wi-Fi 32Gb
    Då är vi minst 2 som inte kan det. :(
     
  9. BroderEmil

    BroderEmil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Ni som inte kan registrera er, försök att nå dem via deras chatt. Jag joinade dem alla och inte bara "Kampanj". När jag väl kom fram (mindre kö, snabbare kö) bara jag beskrev problemet och fick hjälp. Om de säger att det är fel chatt så nämn bara att ni inte kommer in via de andra. När ni väl är framme i chatten och snackar med dem så kan de registrera er. Ta bara fram ditt modellnummer, IMEI nummer och kanske SN.
     
  10. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Jag har bett dom registrera mig manuellt i tio dagar. Men de vägrar för GDPR. Du menar alltså att dom hjälpt dig med det??
     
  11. BroderEmil

    BroderEmil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Haha, ja. Eller det var som så att jag förklarade hur det var och fick till svar att "men vi kan registrera åt dig". Men när jag get dem uppgifterna så sa de att jag redan var registrerad, vilket var deras teori om man bara får felmeddelandet "maxantal" blabla. Så de registrerade mig inte för att jag redan själv hade lyckats. Men om jag inte hade lyckats antar jag att de skulle ha reggat mig då.
     
  12. BroderEmil

    BroderEmil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Men vad har du gjort? Vad får du för felmeddelanden?
     
  13. FortuN

    FortuN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Sådär, fick mejl nu, registrerade den 11e så tog 9 dagar att få mejlet.
    Fick "max antal deltagande" när jag försökte nu i dagarna igen, så som någon skrev ovan, står det så, så är det under behandling.

    Please ignore if you already received the same email from Samsung Hej! Tack för din registrering. Din registrering är nu under behandling och dina trådlösa hörlurar Galaxy Buds kommer att skickas per post till närmaste utlämningsställe. Din order levereras senast 30 april. Vid frågor om registrering eller leverans av dina Galaxy Buds, vänligen kontakta Samsung Support Kontakta Oss Vi be er att uppmärksamma postaviseringen* som kommer till er via mail eller mobil. Hälsningar Samsung
     
    BroderEmil gillar detta.
  14. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Felmeddelandet jag får är "Felaktigt imei nummer" har haft det sen den 8e mars. Har kontaktat supporten varje dag alternativt som idag, försökt kontakta dom men tackvare dom har jag kickats ut kön. Har även bett dom regga mig manuellt men de säger till mig de inte får göra det.

    I början så fick man ett klassiskt långt standard svar, "starta om mobilen", "installera om samsung members". Men de senaste dagarna har svarat varit att de vet att ett fåtal personer har problem och att man skall försöka nästa dag igen att regga sig.
     
  15. BroderEmil

    BroderEmil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    @Weewee@Weewee
    Är du säker på att det är rätt IMEI då? Finns 2 st tror jag. Det bör vara automatiskt ifyllt dock men lika bra att höra om det. Har du annars förklarat i detalj om ditt problem? Du kan ju läsa om flera i denna tråd som har gett ut sina uppgifter till dem.
     
  16. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    705
    Mottagna gillanden:
    366
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S10+
    Man blir idiotförklarad av att prata med dem, "prova 2 dagar till"... mmmmmmm som att det funkar!?
     
  17. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Det är rätt imei nummer. Går inte ens byta ut det då den plockar numret automatiskt. Numret stämmer överens med förpackningen, kvittot och i mobilen.

    Det är något fel hos samsung. De har flera på sin Facebook med exakt samma problem och vi är flera i tråden med exakt samma problem. Imorgon har det gått 2 veckor. Skall kanske börja ha en annan ton när jag pratar med supporten, men jag tror inte riktigt på att vara otrevlig ger bra resultat i supporten. Men att vara trevlig har ju varit resultatlöst i två veckor.
     
    frpl och Oshotta2 gillar detta.
  18. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    16 511
    Mottagna gillanden:
    6 768
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Platta:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Platta 2:
    Chuwi Hi10 Plus
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 4, Google Home, Chromecast Audio
    Jag skulle fortfarande vara trevlig, men mer bestämd och peka på att det inte bara är jag (du) som har problem
     
    BroderEmil och katho gillar detta.
  19. FortuN

    FortuN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Som ovan skrev, lägg dessutom till att det är ca 1 vecka kvar på erbjudandet som du med full rättighet ska få ta del av då du förhandsbokat den. Lägg också till att du har fått samma besked från tidigare personer på supporten och att du inte har tid att sitta timmar i telefonkö varje dag för att få reda på om du ens ska få dina lurar och försök få någon garanti ifrån dom.
     
    BroderEmil gillar detta.
  20. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Det är lönlöst.

    "Då jag kan se att vi helt riktigt har skickat ditt IMEI-nummer vidare kan jag i detta fall endast be dig att avvakta lite till, är jag rädd"