Kan inte komma åt min kalender

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av Tokas, 7 jul 2016.

  1. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Jag har ganska nyligen bytt jobbmobil från Sony Xperia Z1 till Nexus 6P. Hela bytet blev felfritt förutom en sak, att jag inte kan komma åt min jobbkalender. På min gamla Sony (och andra mobiler jag testat) så har det bara varit att lägga in min jobbmail i mobilen, installera vilken kalenderapp som helst och sen välja min jobbkalender. Men nu så kan jag välja en massa olika kalendrar från olika konton, men INTE min jobbkalender.

    Dock så finns alla aktiviteter Outlook-appen och jag kan se alla aktiviteter i kalendern i Outlook-appen, men den kalendern är riktigt dålig. Hur fasen gör jag så att jag kan använda vilken kalender som helst, som jag haft det innan?

    Det handlar alltså om ett "exchange"-konto, om det går någon skillnad.
     
  2. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 157
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Last edited: 7 jul 2016
  3. BennyB

    BennyB Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    outlook-appen skriver inte till stock-kalendern utan har en egen, synka ditt exchange-konto med annan app tex gmail som tpalsson föreslår. Gissningsvis hade du så redan i z1an, kanske du bara synkar kalendern med exchange-kontot och läser mailen i outlook-appen.

    Själv kan jag rekommendera Nine som är mil före både outlook och gmail apparna om du frågar mig, kostar 49kr men det är de lätt värt om man använder mail mycket mot exchange-konton (eller outlook.com/office365).
     
    bernard och jnsson gillar detta.