Kan inte ladda ner apps från Market

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Daniilo, 14 jul 2010.

  1. Daniilo

    Daniilo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem med min Acer Liquid.

    Jag har LCR 1,6, och igår upplevde jag att jag inte kunde ladda ner apps från market. Varken genom WiFi eller 3G. Så jag rensade market cache, fungerade inte. Jag rebootade, fungerade inte. Så jag läste på en del forum om en kille som hade samma problem, han gjorde en fabriksåterställning och sen funka det. Så, idag gjorde jag en fabriksåterställning och och det verkade ha fixat problemet.

    Men gissa vad, det är tillbaka. Jag har exakt samma problem nu bara några timmar efter fabriksåterställning. Kan inte ladda ner apps. Det enda som jag har gjort är jag satt in en anpassade kärna för LCR 1,6 ,hittar du här: http://android.modaco.com/content/acer-liq...r-v1-7-and-1-6/

    Har testat allt i denna tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3715
    Inget funka.

    Kan någon här hjälpa mig? Har ingen lust att göra en factory reset varje gång..

    Tack, Brunk.
     
  2. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag är inte säker alls på vad som kan vara felet, men jag har hört att googles market servrar var överbelastade, vet ej om det är fixat, kan ju ha något med det att göra.
     
  3. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Får du upp något felmeddelande på telefonen? Jag slängde in en ny ROM igår och då gick det inte att ladda ner apps för mig heller och jag fick som svar att någon Gapps process ar avslutats. Av erfarenhet så vet jag att det felmeddelandet oftast kommer upp när en av Googles process inte startar i telefonen, jag brukade få den på min Magic när jag rensade applikationer och råkade ta bort t.ex. Gtalk.

    Om du inte rensat några applikationer från telefonen så bör det vara ett Google problem.. jag orkade aldrig vänta och testa om den andra ROMen skulle funka idag utan jag tog tillbaka min gamla.
     
  4. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag hade det problemet när jag körde LCR 1.7, men nu med officella bin så fungerar det fint, kanske tar 2 minuter innan första nedlanningen börjar, men efter det så kommer de igång direkt.
     
  5. Daniilo

    Daniilo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inget felmeddelande, den står och tuggar på "starting download...".

    Jag har inte tagit bort några apps, endast lagt till från titanium backup. Men om det nu är ett google problem, vad ska jag göra då?

    rufy93: Kör du med den officiella bin filen och 1.7?
     
  6. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Just nu kör jag endast med den officiella (.39) och black statusbar
    Inge LCR för tillfället
     
  7. freiendahl

    freiendahl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    går inte

    Jag kan tanka ner små apps på 4mb men om dom blir större så går det inte, det står att det går inte att installera på sd-kort eller interminnet, ngn som vet vad som är fel?
     
  8. Daniilo

    Daniilo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du har för lite plats kvar?
     
  9. freiendahl

    freiendahl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nej nej, minneskortet är nästan tomt. fattar inte vad som kan vara problemet, ngn måste ju ha haft samma problem men kanske löst det tycker man.
     
  10. cage85

    cage85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet inte om du kör med apps2sd eller liknande, men vanligtvis installeras program på mobilens internminne vilket är rätt begränsat. Har du provat att avinstallera några apps först?
     
  11. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag kunde inte heller ladda hem appar från market men jag tror att det var pga att jag hade ställt tillbaka datumet. Det tog ett efter att jag hade ställt tillbaka och sedan fungerade allt igen.