Kan inte logga in på Facebook efter ICS-uppgradering

Diskussion i 'Xperia active' startad av Dahlbäck, 23 sept 2012.

  1. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag drog ner ICS igår Uppdaterade först bara men det blev segt så jag körde en återställning och uppdatering.

    Nu fungerar det inte att logga in på Facebook. När jag loggar in "tänker" appen ett tag ("timglas"). Om jag kör över 3G så får jag därefter upp en felruta med texten "Inloggningen misslyckades tyvärr och Facebooks servrar kunde inte nås. Kontrollera internetanslutningen eller prova igen lite senare (No peer certificate [javax.net.ssl.SSLPeerUnverifiedException]).

    Om jag försöker logga in över WiFi så säger felrutan istället att det pågår underhåll hos Facebook. Nu säger även inloggningen via webbläsare att det pågår underhållsarbete så det skulle väl iofs. kunna vara fallet men då är det ett långt driftstopp (från strax efter midnatt idag till mitt på dagen).

    Facebook är uppdaterat. Jag har provat att avinstallera uppdateringen och installera om den (själva appen kommer med ICS-uppdateringen och verkar inte gå att avinstallera helt).

    Internetuppkopplingen verkar funka för annat, t.ex. Android Play (market), Gmail, surf, m.m.

    Några idéer?
     
    Last edited: 23 sept 2012
  2. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    mitt tips är att återgå till 2.3.4, ICS och Xperia Active leker inte bra ihop
     
    Dahlbäck gillar detta.
  3. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Eller så blir det en Go, eller Acro S... ;)

    Får erkänna att jag nästan hoppades att ICS skulle kvadda Activen... Klockren ursäkt... :D