Kan inte nå vänstra hemskärmen

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Buzz, 24 augusti 2010.

1. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Jag har drabbats ett par gånger av att det inte går att nå den vänstra hemskärmen. Det bra att flytta mellan mitten och högra. Men när jag försöker gå till vänstra så studsar den bara tillbaks till mittenskärmen.
    Att starta om telefonen verkar lösa det men går det lösa på något annat sätt tro?

Har basbandsversion 1.1.31 och Skapa nummer R2BA026.

2. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

kör en back-up och sen en reparation, kan va nått som knasat i mjukvaran ju.

3. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Har samma problem, det kommer lite då o då, har testat att rensa telefonen ett par gånger men det återkommer ändå ibland, bara att starta om telefonen så funkar allt igen.

4. Smith

Smith Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hade något liknande för ett par veckor sedan, hände vid ett par tillfällen och inte hänt efter det. Var precis som ett gummiband drog mig tillbaka till mittenskärmen. Jag kunde komma till den andra skärmen men för att lyckas med det så behövde jag först dra så långt jag kunde med ett finger och sen ta ett nytt grepp för att dra mig hela vägen över. Alla widgets och genvägar laddades inte förrän jag manuellt dragit fram hela skärmen.

5. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Lyckades du komma till vänstra skärmen efter omstart? I så fall skulle jag snabbt ta bort alla envägar och widgets, sedan starta om igen och till att börja med se om det fungerar bra då med TOM vänsterskärm.... Sedan lägga tillbaka de genvägar du behöver en och en...

6. Andros

Andros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har också samma problem, till och från. Känns som en nyintroducerad bugg i .31, tillsammans med omstarter (har inte sett det hända, men får upp pinkods-dialogen), som jag tidigare inte råkat ut för.

7. Buzz

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Jo, efter omstart så fungerar den bra några dagar. Det har bara hänt två eller tre ggr sedan senaste uppgraderingen så det är inget jag bryr mig så mycket om. Men lite irriterande är det. Bra tips om att rensa skärmen, men svårt att testa eftersom det tar så lång tid innan felet eventuellt uppträder.

8. Snapphaneklanen

Snapphaneklanen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade också samma problem, problemet började när jag installerade Malmöfestivalens app och lade den som en genväg på min vänstra skärm, problemen slutade när jag avinstallerade den appen. Misstänker att appen var skyldig men jag har inte provat installera den igen och sett om problemet uppstått igen.

9. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag skulle hur som helst tro att det är någon genväg eller widget som strular inte vänstra skärmen i sig....

10. Buzz

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Du har säkert rätt. Jag har faktiskt lagt till en shortcut på just vänstra skärmen för inte så länge sedan: Google Gesture Search. Provar att ta bort den.
    Annars har jag: SEs standard klocka, Wikipedia, Google maps, DN, Aftonbladet, Timer, Market, Meddelande och Webbläsare på den skärmen.