Problem: Kan inte registrera i mobilnät??

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av buickmuick, 3 mar 2013.

  1. buickmuick

    buickmuick Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte min lur från Cyberphoto för dryga månaden sedan och vilken mardröm :(

    För 2 veckor sedan så när jag försökte ringa med luren så kom det upp:

    Kan inte registrera i mobilnätet.

    Provade olika operatörer o det blev samma, så ringde affärn och dom sa att jag skulle skicka ner den till Deltaservice i skåne, sagt o gjort fick hem den i Måndags, superlycklig över att den var lagad...

    Dom hade bytt Simkortsläsaren samt bakstycket..? Och uppdaterat den.

    hur som helst så pajjade luren igen i Onsdags med samma fel som innan, ringde Cyberphoto o var rejält irriterad o ville häva köpet men det går inte för telefon fan måste pajja 3 ggr innan man tar "Den diskussionen" så vi får väl se när jag får tillbaka den igen nu vad dom gör...

    Hursom helst, är det någon här som haft samma problem med sin lur? nån som vet vad det kan vara för fel? har det med inställningar o göra? apn mmm?

    För när jag misslyckades att manuellt ansluta tiull Tele2 nätet så gick det att ansluta till Swedenmobile elle vad det hette, men det funkade bra bara i ca 20-30min, sedan kom rutan upp igen om att den inte kan registrera simkortet i mobilnätet...

    Nån som har några kvalificierade gissningar på vad det kan vara??
     
  2. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Testa ett simkortsbyte. Kan vara så att det simkort du har inte är 4g-ready.
     
  3. buickmuick

    buickmuick Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har ju ett tele2 kontantkort, ska det ha nån betydelse?
     
  4. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Tele2 har inga kontantkort. I så fall är det comviq du har. Och beroende på hur gammalt det är är det osäkert huruvida just ditt kort är 4g-kompatibelt.
     
  5. buickmuick

    buickmuick Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    just ja, det är ett Comviq kort... som för övrigt bara har ett par månader på nacken... :(
     
  6. SpiderRobin

    SpiderRobin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    säker på det är fel på ditt simkort!!! Och du riskerar att betala för nästa service, ring Comviq o felanmäl istället. Få ett nytt simkort...
     
  7. buickmuick

    buickmuick Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men jag har provat med både ett Comviq kort samt ett Telenor abb, samma på båda...
    Har iaf beställt ett nytt Comviq kort nu iaf, men hann ju skicka iväg lurjäveln på service iaf... (innan jag skrev här) :(
     
  8. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Som sagt, simkortsproblemet kan fortfarande vara gällande. 1 därför att sitt gamla comviqsimkort kan ha legat på hyllan rätt länge innan det nått dig, och telenorabonnemanget är med största sannolikhet inte 4g-anpassat eftersom att Telenor inte dragit igång med sitt 4g. Jag är dessutom osäker på om de ens börjat med 4g-simkort. Om du hade tvingat telefonen i 3g-läge med nämna simkort tror jag att allt skulle fungera. Det är höst troligt att felet ligger här någonstans, men säkert kan man aldrig vara.
     
    buickmuick gillar detta.
  9. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Senaste dagarna har det spökat för mig också, både min telefon på tele2, bredbandet via glocalnet samt arbetskamratens samsung-snik på telia.

    Telefonen tappar 4G och ibland nät helt och man får söka upp nät och registrera den igen.

    Är det någon mask som far runt rent allmänt tro?
     
  10. buickmuick

    buickmuick Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det kan jag inte svara på, men ia allmänhet så tror jag nu stenhårt på att iaf mitt problem låg i gammalt sim kort....

    Så nu åker man väl på o pröjsa deltaservice för felsökning o grejjer...:(
     
  11. pinnjavel

    pinnjavel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min telefon hade liknande problem.
    Det löste sig dock för mig med att starta om telefonen då det inträffade. Fast mina problem inträffade nog inte lika frekvent som för dig.

    Tror mitt problem har med dåliga "övergångar" emellan 4g -> 3g att göra.
    Allt blev emellertid bättre efter senaste uppdateringen av android!

    Hoppas det löser sig för dig!!

    Edit:
    Min telefon är även den inhandlad på Cyberphoto, och jag har nyss skickat iväg min på service för en död pixel i displayen (efter enbart 6 veckor!!!).
    Telefonen blir även rätt varm (ca 40C i överkanten av skärmen). Kanske är dom som fått in ett dåligt parti? :)

    I övrigt är det en helt fantastisk telefon! Längtar tills den kommer tillbaka, så mitt liv blir komplett igen!!! :)
     
    Last edited: 20 mar 2013