Kan inte ringa in eller ut, hjälp :\

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Drygore, 14 maj 2010.

  1. vosjjn

    vosjjn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har åxo förståelse för vad du genom går... det finns många rötägg på tradera.
    väntat på en tavla nu i snart 2 månader...:cry:

    Men om dom löser det här med rootningen av luren.. går det inte då att "flasha" om den?
    jag har inga erfarenheter själv.. men det är kanske någon som kan?
     
  2. seas

    seas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skönt att det går frammåt, har skrivit ut all konversation nu med säljaren och annat som polisen kan tänkas behöva. Hoppas dom resonerar på samma sätt med mig så man inte blir blåst en gång till och dom skickar tillbaka telefonen till traderasäljaren och han kvitterar ut den och får den upplåst.

    När du har kontakt med tre, är det supporten du ringer eller något annat nr?
     
  3. Karlsson

    Karlsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Googlade fram tråden på Swedroid.
    Jag har själv blivit blåst på en X10 från 3. La ner en jävla massa tid att spåra personerna bakom. Polisen gör ju inte ett skit.
    Själv köpte jag min på blocket.se och träffade killen som påstod sälja telefonen av sin flickvän. Han hade kvitto i form av faktura men hade strukit över tjejens personnummer och telefon nummer. Kvittot tog jag med till 3 och frågade om garnatin gällde för mig ett år när jag köpt telefonen i andra hand. Dom sa att den gjorde det utan att ta några uppgifter. Jag är själv 3 kund sedan långt tillbaka.
    Personerna som hade köpt in telefonen hade fiskat i en brevlåda ute på landet och lagt en beställning på 2 stycken X10 med högsta abonemang till en kvinna som var på semester. Beställningsnummret var från ett kontantkort. Idioterna fick ett sms när telefonerna kom och betalade en crackhora några hundra kroner för att knalla in i kiosken och identifiera sig med sitt körkort. Jag har hennes fulla register. Hon är skyldig staten 170 000:- och har 89 anmänna mål i rätten. Polisen har letat efter henne tidigare än jag gjort min polisanmälan.
    Så jag får inte ett skit i ersättning. Betalade 4 500:-.

    Jag har letat efter en massa information om man kan ändra IMIE koden eller något men det ger värre straff än de som stod för hälerihärvan. Funderar på om man kan göra en debrand och se om telefonen funkar i USA.
    Har du någon aning?

    MVH/Jim
     
  4. kafferast

    kafferast Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    har precis lagt ett bud på tony_ai en lur (visserligen iphone 4) men ändå. Nu kommer jag absolut inte genomföra betalningen om jag vinner aktionen på Tradera. Bara hoppas någon annan stackare hinner buda över. Synd att jag inte hittade tråden innan jag budade...