Fråga: Kan inte skicka MMS

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av hamsas, 5 aug 2018.

Taggar:
  1. hamsas

    hamsas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Köpte min Samsung S9+ för en vecka sedan och har upptäckt att jag inte kan skicka mms. Den står bara och tänker. Varje gång jag togglar data av och på släpps mms:et igenom dock. Men så orkar man ju inte hålla på. Har provat allt. Återställning mm. Enligt tele 2 ligger problemet hos samsung/android och Samsung säger att dom inte vet nånting. Och jag sitter mitt i skiten. Någon mer som har problem med mms, s9 och tele 2. Tacksam för synpunkter
     
  2. hamsas

    hamsas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hittade en post från 2017 med manuella inställningar som skiljer sig från Tele2 egna uppgifter. Dom verkar funka. Tur att finns genier där ute som kan mer än både Samsung och tele 2 tillsammans. Lägger med inställningarna fall nån mer får problem
     

    Bifogade filer:

    Mikael8.0 och Finskpinne gillar detta.
  3. Håkan Janson

    Håkan Janson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har haft samma problem med S9 och Telia. Har fungerat temporärt efter vissa Sw uppdateringar av telefonen. Telia vet INTE hur man fixar detta. Fick idag tips av Samsung Support att gå in under Inställningar-Allmän hantering-Återställ- Återställ nätverksinställningar. Det verkar fungera !!!
    Fick dock varning från supporten att man troligen måste återskapa alla Wifi-inställningar etc.
    Men min Wifi-sättning verkade ligga kvar trots allt. inte hel konsekvent men fungerar i alla fall!