Kan inte skicka mms.

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av Nilsorre, 26 aug 2018.

  1. Nilsorre

    Nilsorre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har en ny oneplus6, sjukt nöjd med allt förutom att jag inte kan skicka mms. Ta emot går bra, men inte skicka. Det har varit olika felmeddelanden, jag har gjort alla APN-inställningar enligt Halebops support, men det hjälper inte. Det gick att skicka ett mms när jag startade upp telefonen, men sen slutade det att fungera. Fattar ingenting.

    Nu får jag meddelandet "Det går inte att skicka meddelandet just nu. För många mms väntar på att skickas".

    Jag har provat att rensa cache, återställa standardinställningar för appar mm.

    Vädjar om förslag och hjälp...
     
  2. Nilsorre

    Nilsorre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu provade jag att återställa telefonen. Då kan jag skicka ett mms till en iPhone (med Vimla). Men när jag försöker skicka till huawei (också med Vimla) får jag meddelandet att "Det gick inte att skicka. Försöker igen automatiskt".
     
  3. Rackarungen

    Rackarungen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    101
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock + radioactive kernel
    Detta problemet är vanligt när man går från iPhone till Android.. Tror det var något med imessage man skulle stänga av på din iPhone enhet.... Editerar med mer info när jag hittar.
     
  4. ratscore

    ratscore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Fick ett nummer som tidigare ägts av någon med iPhone som använde iMessage och fick stänga av numret via Apples hemsida. Men det är fortfarande problem med att både skicka och ta emot.
     
  5. 4x4

    4x4 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2013
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max