Problem: Kan inte svara eller lägga på ibland

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av otto84, 30 maj 2013.

1. otto84

otto84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ibland när någon ringer mig och jag drar i den gröna luren kopplas inte samtalet upp utan det fortsätter ringa. Jag kan då låsa skärmen och låsa upp igen och då är lurarna tillbaka men samma sak händer igen om jag försöker svara. Och när jag ska lägga på kan det ibland ta närmare en minut att avsluta samtalet. Det går då att trycka upprepade gånger på avsluta utan att det händer något. Då dessa problem inträffar står det alltid 3G i displayen. Jag gissar på att mobilen är i 4G-nätet när det ringer, den kopplar över till GSM för att ta emot samtalet och sedan görs en handover till 3G och då blir det knas. Problemet brukar inträffa på jobbet och där har vi en 3G repeater så 3G signalen är ofta starkare än GSM. Jag har Comviq som operatör. Ska testa om problemet upphör om jag har stänger av 4G.
    Är det någon annan som har upplevt liknande problem?

2. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har upplevt samma problem (vid ett tillfälle) när jag skall avsluta samtalet och trycker på den röda knappen, men inget händer. Jag har Tele2.

3. Turbovin

Turbovin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag upplever att "slidern" är väldigt dålig respons på när man ska svara ibland, har rent av missat samtal ibland p.g.a. det.

4. otto84

otto84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ja jag har också missat samtal pga detta då det inte händer något efter att jag dragit den åt höger för att svara.

5. futureon

futureon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8
    Jag har med fått detta problem. Inte lika frekvent med 4.2.2 uppdateringen men verkar hända när man har dålig mottagning. Har Telenor som operatör.

6. otto84

otto84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har kört med 4G avstängt ett tag och då har jag inte haft detta problem.

7. tokgubben

tokgubben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har råkat ut för samma sak som trådskaparen vid minst två tillfällen. Har tele2