Problem: Kan inte ta bort enhetsadministratörsinställningar

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av FlyingCarpet, 21 feb 2016.

1. FlyingCarpet

FlyingCarpet Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Har flera, för mig, stora problem!
    För en tid sedan installerade jag jobbets mailkonto på min Galaxy S4:a. Det är ett exchangekonto och naivt tackade jag ja till att enhetsadministratören nu tog över delar av min telefon för att skapa en högre sekretessnivå, bl.a så krypterades mitt SD kort.
    En morgon för ett par veckor sedan upptäckte jag till min fasa att telefonen fastnat i en bootloop. Det gick inte att återställa telefonen och lokala mobilverkstan kunde inte ens flasha in nytt ROM. De sa att det var fel på filer till moderkortet.. ?
    Nu är alla mina bilder tagna senaste 9 månaderna på SD kortet krypterade och kan tydligen inte låsas upp på något sätt!! Supertrist att förlora många kort på barnen etc. :(

I ett fruktlöst försök att få tillbaka bilderna satt jag upp exchangekontot i en ny S5 Mini, men det gick ju givetvis inte att se bilderna på SD kortet då de var krypterade.

Under Säkerhet->Enhetsadministratörer har jag nu tagit bort Exchangekontot. Dock så verkar det som om Enhetsadministratören fortfarande härskar i min telefon för väldigt många funktioner är avslagna. Jag vill bla stänga av den automatiska SD korts krypteringen som sker varje gång jag startar om telefonen. Jag vill också bli av med låskärmslösenordet. Jag kan nu endast välja lösenord som lås. Ej, swipe, pin eller något annat upplåsningssätt

Jag har tagit bort alla enhetsadministratörer
    Jag har tagit bort Exchangekontot
    Jag har startat om telefonen
    Jag har tagit bort SD kortet - men SD kortskryptering är fortfarande på

Se bifogade skärmdumpar för att se vilka funktioner som ej är valbara.

Rensa Uppgifter - Ta bort alla certifikat är alltså INTE valbart för mig. Screenshot_2016-02-21-23-21-31.png Screenshot_2016-02-21-23-21-50.png Screenshot_2016-02-21-23-22-15.png Screenshot_2016-02-21-23-22-56.png

HJÄLP!

/Mattias

2. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör: