Problem: Kan inte ta emot samtal eller sms!!

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Vertigood, 12 jan 2013.

  1. Vertigood

    Vertigood Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Fick min nya Note 2 idag, lycklig blev jag, men inte så länge.

    Det går alltså inte att ringa till mig eller skicka sms. När man ringer till mig så kommer man till mobilsvar. Sms skickas men kommer inte fram.

    Telenor startade om mitt abbonnemang men det hjälpte alltså ingenting. De sa att det kanske blev så här vid bytet av sim-kort. Har alltså ett nytt micro-sim nu. Har testat återställa telefonen igen men det hjälpte inte heller.

    Har testat ett annat micro-sim i Noten men samma sak ändå.

    Så vad kan detta vara för fel? Har version 4.1.1 och det står att det är senaste uppdateringen för min telefon.

    Jag kan själv ringa ut, skicka sms, surfa.
     
  2. Redhot

    Redhot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det måste ju vara så att inkommande är blockade. Tex i rullgardinen har du ju en knapp för blockering och är den ikryssad så tar du väl bara emot samtal och meddelande från godkända kontakter och det kanske du inte har några.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  3. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Testa en total återställning, annars är det bara att lämna in på service, alternativt doa?

    MvH
     
  4. Vertigood

    Vertigood Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Efter ha kontaktat Telenor en tredje gång så kunde han jag pratade med hjälpa mig och lösa det :) Så här skrev han:

    "När det komer till inkommande trafik byggde vi en produkt som rensar växlar, man kan säga att den skottar snön fram till dörren för din trafik. Denna produkt lades sedan ner efter den större driftstörning som den skapades för, men jag lärde mig den då jag tänkte att en sådan kan komma väl tillhands. Det är inte deras fel att deras åtgärder inte avhjälpte problemet, jag håller mig bara utanför ramarna ibland."

    Otroligt skönt att det löste sig så smidigt o slippa skicka iväg den det första man gör. Har haft en buggig Optimus 2x i två år innan jag äntligen kunde byta :)