Problem: Kan inte ta emot samtal på wifi

Discussion in 'Galaxy S4 - Allmänt' started by Kåbe, May 3, 2013.

1. Talaz

Talaz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag hade problem med och få sms och samtal. Visa samtal och sms kom fram, men visa kom bara till röstbrevlåda och fick sms jätte sent efter det blev skickat. (dock utan wifi).. Så nu får jag hoppas på att denna nya telefon funkar! Nån som vet när Samsung kommer slänga ut nån ny uppdatering nu inom en snar framtid ?

2. firezao

firezao Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa att stänga av 4g när ni kopplar upp er på wifi.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

3. redfik

redfik Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror ni att det har något med wifi att göra då? Kan det inte bara va att 4g nätet inte funkar som det ska, att tex när telefonen förlorar 4g kontakt så går den inte automatiskt till 3g eller gsm och då istället helt förlorar möjligheten till att ta emot samtal.

Jag har stängt av 4g nu, använder det bara nära jag är i behov av internet, tror att det funkar som det ska, är ju alltid svårt att veta eftersom det inte uppenbarar sig förrän någon påpekar att de försökt ringa dig under hela dagen.

Last edited: May 8, 2013
  4. sansiro

sansiro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Alla ni verkar ha samma problem som jag hade. Jag känner igen det hela. Och jag trodde också de hade något med wifi att göra i början för att sekunderna efter man stängt av wifi kommer samtal igång, men efter några minuter så är det problem igen. De få ggr ni får igenom samtal med 4g aktiv, ta en titt om er mobil automatiskt går över till 3g nätet för att släppa igenom samtal eller ej. För när jag hade problem så stängdes 4g inte ner och samtal o sms kom inte fram.

Jag återställde mobilen två ggr och min funkar korrekt nu i några dagar. Varje gång jag får ett samtal så går mobilen automatiskt över till 3g och när samtalet är avslutat så går den automatiskt till 4g. Wifi på eller av har inte spelat roll.

acr likes this.
  5. redfik

redfik Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kul om du kan återkomma om någon vecka om din telefon fortfarande är felfri.

6. sansiro

MINA ENHETER

Min har varit felfri i drygt 10 dagar nu.

Är det någon annan som blivit av med detta problem?

7. Kåbe

Kåbe Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Jag har fortfarande problem, har löst det genom att helt enkelt stänga av 4g.

8. sansiro

MINA ENHETER

Tråkigt att höra. Hoppas det löser sig.

9. Bilal

Bilal Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har för mig att en polare hade exakt samma problem med sin "Note 2 4g". Han kör också med Tele2.

Lösningen tror jag var ngt med att man skulle ändra ngn inställning i nätverk, eller ändra/ta bort ngn viss apn. Inte riktigt insatt i det, men ni kan gärna kolla upp det i "Note 2 4g" forumet...

10. birdok

birdok Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bytte från wpa2-aes till wpa2-tkip på min dir-655:a och voila så fungerar wifi på s4:an perfekt igen.

11. dolkn

dolkn Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som har problem med att 4G nätet inte hoppar igång direkt när man stänger av Wifi? Det står "H" ett ganska bra tag. Antingen är det bara att vänta eller så brukar det fungera om jag startar om telefonen.

12. septix

septix Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma för mig. Telenor gjorde nån "uppdatering" på mitt simkort, och sa att det skulle lösa problemet. Det funkar sådär, missar vissa samtal.
    Kan inte heller ringa till tjejen, som har samma operatör / mobil. Tutar bara upptaget. Väldigt störande.

Enligt täckningskartan ska det vara sjukt bra täckning.

13. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Fan också!

Jag har också problem med att få inkommande samtal då jag är hemma och uppkopplad på wifi :-(.

Jag ska testa hur det blir om jag tar bort LTE.

14. ola.gth

ola.gth Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag har samma problem och blev först överlyckligt när jag såg att jag inte var ensam om probleme. Sen insåg jag att det ju är skit och hoppas att Samsung snabbt hittar en lösning på problemet. Hemma på wifi:n så kopplas 3 av 4 samtal direkt till svararen. Men då ser jag en lösning här tillsvidare. Hur får man fram det här till Samsung!?

15. waest

waest Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Jag vet inte om det är samma problem jag har eller inte, jag verkar ha något problem med växlingen mellan 4G och 3G. Där jag bor ska det finnas bra 4G-täckning men ligger alltid på 0-1 "pinne" vilket gör att jag ibland får missat samtal på grund av att den inte slår över till 3G i detta läget. Väljer man manuellt till 3G i inställningarna så får jag max täckning men jag vill ju nyttja 4G som jag har skaffat abonnemang och betalar för! Sen om jag sitter i ett samtal och behöver surfa på 3G eller 4G nätet så går inte det, ingen datatrafik fungerar alls under samtalstiden. Vet inte om det enbart är att lämna in telefonen eller vad detta kan bero på? Har bytt simkort hos telia.

Har telia som är min operatör.

16. Dajv

Dajv Youth Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xperia Z1 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z3 Compact
    Har samma problem men ingen lösning.

17. parranoja

parranoja Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan! Jag har haft oerhörda problem med wifi:et till min s4 active hemma i lägenheten (Har en D'link DIR-855) Googlade runt lite och märkte att fler hade problemet. Var in på dlinks hemsida och fann en FW uppdatering till routrarna där det specifikt stod att den förbättrade prestanda på Samsung galaxy S4. Har nyss kört den uppdateringen och har inte märkt av några problem med att min telefon "tappar" nätet som den gjorde stup i kvarten förut.

Så mitt tips till er OM ni har en dlink router, kör denna uppdatering av FW. Och ni andra, in och kolla på tillverkarens sida och se om de också har släppt en uppdatering.

18. rossen

rossen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Uppar denna, har det kommit några lösningar på problemet? Vi är flera som har problem på jobbet, alla med S4 och Telia.
    Att stänga av 4G är ju inte någon hållbar lösning, men det är allt Telia har att komma med, samtidigt som dom skyller ifrån sig.

19. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Problemet kvarstår för mig trots flera uppgraderingar (inkl 4.3) och samtal till Telia, känns som de bara skyller på Samsung och vice versa. Problemet verkar vara knutet till handover och Telias 4G nät oberoende av telefon. Kollegor klagar på detta med Sony Z1, Z, Z Ultra, HTC One, One Sv, S4, S3 LTE osv (alla kör med Telia)...

Jag har kapitulerat och slagit av 4G, surt men kan inte missa samtal hela tiden :(