Problem: Kan inte ta emot sms

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av jedijens, 7 dec 2011.

  1. jedijens

    jedijens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Har haft mycket problem senaste tiden.
    Nu har jag fått ett nytt och hoppas att ni kan hjälpa mig även denna gång. :)

    Jag har under de senaste dagarna haft problem med sms. En del som inte kommit fram. Men kan framför allt inte ta emot sms som skickats från någon som har Telia. Själv har jag Telenor. Spelar ingen roll vem. Men kan inte ta emot från Telia.

    Tips? Snackade med Telenor igår, de sa bara att de inte kunde felsöka inkommande sms. De uppdaterade något, men hjälpte icke.

    Jens
     
  2. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    kolla med operatören så du har rätt inställningar på sms-gateway eller vad det heter. Är den fel så funkar inte sms alls
     
  3. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Bara några timmar tidigare postades annan tråd som handlar om samma sak, med länkar till två andra trådar som också handlar om det. Jag föreslår att du skriver i den tråden istället och att Mod låser den här tråden.

    https://swedroid.se/forum/60241-kan-inte-ta-emot-sms-langre.html

    Om du istället för att skapa en ny tråd provar att söka efter andra som har ditt problem så är chansen mycket större att du får svar från nån som kan hjälpa dig.
     
  4. jedijens

    jedijens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Sökfunktionen är ganska värdelös om jag får säga mitt.
    Kollade i en annan tråd som även länkade till 2 andra. Hittade ingen användbar information och de trådarna hade inte riktigt samma problem. Kom inte heller upp någon information på trådar med liknande innehåll när jag skapade min tråd. De som visades handlade om Sony Ericsson och HTC.


    Problemet löste sig iallafall igår. Helt plötsligt kom bara alla smsen på en gång. Ingen aning om vad felet kan ha varit. Kanske Telenor inte prioriterar sms från Telia, så blev det något fel att de inte kom alls.