Kan inte välja saker med touchpad på keypad

Diskussion i 'ASUS' startad av Pucco, 26 apr 2013.

  1. Pucco

    Pucco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mitt täckglas med touch har spräckts utan att jag förstår hur. Pekfunktionen på skärmen fungerar inte alls nu. Jag har dock en tangentbordsdocka och tänkte att det borde ju gå bra att använda tills vidare.

    Alla fasta knappar fungerar. Det går att vandra runt bland ikonerna på skrivbordet med piltangenterna och apparna highlightas och med enter kan jag starta en app.

    Touchpaden fungerar, jag kan alltså köra runt muspekaren men jag kan inte välja/selektera det som pekaren står över på något sätt. Jag ser att om muspekaren står över Home-ikonen tex. så blinkar den till lite när jag tapar på touchpaden men inget händer.

    Enligt manualen ska man göra en enkeltap på touchplattan för att välja eller starta något. Men inget händer. Kan det vara så att den trasiga touchglaset på skärmen blockerar tapning på touchpaden eller är det något jag har missat i inställningarna.

    Edit:
    Får väl svara själv. Jag öppnade för att titta vilken version av touch-glaset som sitter i för att kunna beställa rätt version. Jag passade då på att koppla loss kablarna till glaset för att sedan provstarta med tangentbordsdockan inkopplad. Givetvis så fungerar det perfekt med tangentbord och touchpad. Alltså störde det trasiga glaset och gav signaler som blockerade tangentbordets touchpad.
     
    Last edited: 29 apr 2013