Kan jag ha fått virus eller malware på datorn?

Diskussion i 'Off Topic' startad av FrozenWithin, 13 nov 2014.

  1. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Jag har Windows 7 Home Premium. Nästan varje gång jag startar datorn så kommer flaggan upp nere till höger med ett kryss och säger att jag borde fixa så inställningen är att Windows ska uppdatera automatiskt. Den inställningen gjorde jag när jag installerade Windows från början (ominstallerade för 2 månader sedan t.ex.) men ändå får jag göra det valet nästan dagligdags när jag startat datorn. Det är som att den inte kommer ihåg att det ska uppdateras av sig själv.

    En annan grej som är mysko är att jag har valt att klona datorns skärm med Tvn. Nästan dagligdags någon gång (ibland flera ggr per dag) så har bilden helt plötsligt blivit utsträckt och så lär jag klona bilden igen. Hur kan dessa saker ändras av sig själv bara sådär?

    Jag har Avast 2015 som inte hittar något skadligt program, jag har Malwarebytes Anti-Malware som inte hittar något. Windows Defender har jag däremot deaktiverat. Provade igår att genomsöka datorn med externa virusprogram från nätet såsom F-Secure Online Scanner (visade ingenting), la till BitDefender Quickscan i Chrome från appbutiken där (visar heller ingenting), även provat Kapersky Security Scan igår utan resultat.

    Vad kan det hela bero på månntro? :neutral:

    Tack på förhand!
    Mvh