Problem: Kan knappt trycka på vissa knappar

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av olan87, 21 dec 2013.

1. olan87

olan87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nyligen köpt en htc one via tre och har stött på några skumma problem med telefonen.
    Det första jag gjorde när ja startade den var att uppgradera allt från operativsystem till appar. Och jag märkte sen att jag inte kan trycka på tex mejl/nya vänner/notiser knapparna som är i mitten högst upp i facebook när jag har den ståendes. Lägger jag den ner så går det perfekt.
    Har sedan märkt att det är liknande fel i chrome och original webläsaren när jag försöker trycka på adressfältet för att skriva in en adress. Lägger jag den ner så funkar det utan några problem.
    Hittade även problem i TV appen. Jag kan inte trycka på symbolerna för fjärrkontroll eller powerknappen.
    Sen om jag tex i facebook trycker på de tre strecken längst upp till vänster och sedan trycker var som helst i sökfältet som är på motsvarande plats som de andra knapparna som inte fungerar är så funkar det galant. Så det känns som det är i mjukvaran problemet ligger. Testade att fabriksåterställa telefonen och har fortfarande samma problem. Är det någon annan som upplever samma problem eller borde jag lämna tillbaks telefonen?

2. inact_0030

inact_0030 Guest

Har du satt på displayskydd så ta av det. Om du inte har det så tycker jag att det verkar vara fel på den tryckkänsliga displayen om felet alltid är på samma ställe.
    Hårdvarufel misstänker jag i alla fall.

3. olan87

olan87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

svar

Nej jag har inget skärmskydd.

Vad får dig att tänka på hårdvarufel när det fungerar att trycka på de felande ställena i vissa appar men sen funkar det inte i tex tv, chrome, facebook och original webläsaren. Just att det funkar bra att trycka på samma ställe fast i en annan app får mig att tro att det har att göra med en mjukvaru sak. Fast då borde ju alla andra ha samma problem...

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Ladda ner denna app och testa skärmen över hela ytan. Då kan du utesluta hårdvarufel iallafall.

https://play.google.com/store/apps/details?id=drvgames.multitouchtest