Fråga: Kan man sortera upp apparna i olika mappar?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Shysstkille, 17 apr 2012.

1. Shysstkille

Shysstkille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej
    När jag trycker på program och kommer in där alla appar ligger och då trycker menyknappen så kommer det upp bl a "redigera", när jag tycker på den får jag lite olika alternativ, ex lägga till en eller en sida, då jag vill organisera mina appar så väljer jag mapp men efter det så händer det inte så mkt, ngn här som vet om man kan lägga i sina appar i mappar?, hur gör man då?

hoppas det är ngn här som förstår vad jag menar.

mvh

2. Oh Qrap

Oh Qrap Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ex applications/edit/folder och så drar man bara mappen till vart man vill ha mappen på sidan, klart.

3. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Jag tror dock att ts vill ha mappar i appdrawern, detta är jag osäker på om det går i touchwiz ;)

//Felix

4. Shysstkille

Shysstkille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej
    Hur menar du nu?, för när jag lagt till en ny "mapp" så kan jag inte se den!!!, det låter väl konstigt men det är det är!!

mvh

5. Oh Qrap

Oh Qrap Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Råkade ut för samma sak första gången, men ok jag kör beskrivningen på svenska för extra tydlighet =0) Alltså första gången jag gjorde mappen men inte använde den till något, skulle bara testa att göra en mapp, så försvann den hux flux under "Program". Detta vet du med säkerhet om du skapar en ny mapp och den fortfarande vill döpa den till "Mapp 1", vill den däremot döpa den till "Mapp 2" så ligger den första mappen o lurar någonstans.

Alltså:

Program/Menyknappen/Redigera/Lägg till mapp och då måste man alltså dra den till sidan, klickar du bara på den skapar den aldrig någon mapp utan visar bara hur mappen ser ut eller vad som är tanken. Mappen stannade kvar efter mitt andra försök.

För att döpa mappen till något roligare så gör du det antingen när du skapar mappen eller öppna den och håll fingret på övre delen där namnet står så ploppar det upp för namnbyte.

Som med apparna kan du skapa genväg till mappen på hemskärmen, bara hålla fingret på den.

Skapar du däremot mappen på hemskärmen..:

Meny/Lägg till/Mappar

..så vette tusan om det går att få den till "Program".

Lite buggigt är det dock, ligger mappen under "Program" och man vill radera mappen så funkar det iaf inte för mig att dra den till papperskorgen utan jag får köra:

Meny/Redigera

Nu får alla mappar minustecken på sig (se bild 1), klicka på mappen som ska bort så raderas den. Ligger mappen på hemskärmen så fungerar det dock att radera genom att dra den till papperskorgen oavsett om det är en genväg eller den ursprungliga mappen.

Skapar jag mappen under Program, skapar en genväg till hemskärmen, lägger i något i mappen så synkas inte det med den ursprungliga mappen under Program = den förblir tom. Även testat att starta om telefonen utan resultat.

Genväg till Mapp 1 på hemskärmen med en app i

Mapp 1 under "Program" förblir tom

6. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Är det inte bara lättare att droppa apps på varandra, då skapas det mappar av sig själv..
    hokus pokus :P

Last edited: 18 apr 2012
  7. Oh Qrap

Oh Qrap Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Inte i 2.3.5

8. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    så är det, jag har kört ics för länge...

9. Oh Qrap

Oh Qrap Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

O det vill man ju inte beblanda sig med förrän klåparna lärt sig att testa systemet innan lansering, eller hur ;0)