Kass batteritid ?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av TernFis, 28 mars 2011.

1. Matthew

Matthew Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Eftersom förväntningarna sänkts av trådar som dessa är jag positivt överraskad över batteritiden. Har inte laddat på 48h och har 54% kvar. Då har jag ändå surfat en del på wifi, ca 50 min röstsamtal, samt lekt en del i största allmänhet. Inte märkbart sämre än min gamla SE osmartphone (som iofs har 3 år på nacken och tröttnat med tiden).

2. quattromaniac

quattromaniac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har haft min arc sedan den 31:a.....
    Väldigt ojämn batteritid, oftast väldigt kort :(
    Gjorde batteritricket och fick då längst batteritid hitills, dock inte inärheten av att den skulle hålla 2 dagar.
    Har just nu ca 8% kvar av batteriet. Kanske spelat en halvtimme och surfat lika lång tid. inte pratat något idag. luren har varit igång 13timmar!! Skärmen har använt 45% på 1tim 10min. Måste väl vara något som tar ström i bakgrunden?

Ingen som hört med SE om detta problem?

EDIT: Har mailat dem själv nu , får se vilket svar jag får.....

Last edited: 11 april 2011
  3. onewheel

onewheel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Oj, det var inte illa. Du är en lycklig människa :-D

4. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Facebook och Maps appen ligger på i bakrunden för mig hela tiden, någon som vet hur man avslutar dessa?? Drar ju onödig ström, sen är det nog skärmen man ska dra ner på om man vill spara batteri..

5. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Att de ligger i bakgrunden gör inget så länge de inte exekverar. Kolla t.ex. med Android System Info och se om de käkar CPU eller bara idlar (sover).

6. Matthew

Matthew Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jovars, kompenserar lite för mina fail med randig displayfilm och transparent skal som jag precis gråtit ut om på andra håll i forumet :)

(Övade dock nyss på att ta blixt-bilder och tog snabbt kol på ca 15% batteri, dvs ca en halv procent per blixt)

onewheel gillar detta.
  7. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Det finns en latitude bugg i gingerbread som gör att maps drar massa ström. Du måste tyvärr logga ut från latitude för att få bort detta. Hade samma problem

psykedelisk gillar detta.
  8. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ahaa, de var därför, tack för svaret.. sparar man iaf lite batteri till iaf..

9. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Dum fråga
    Men hur loggar jag ut från latitude?

10. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

under sekretessinställningar i latitude finns det.

11. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Mmm hittade direkt efter jag frågade ^^

12. Peterrrrr

Peterrrrr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

1. Laddade ner Android System Info, är det på i fliken Tasks man ser vilka program som är igång? Fattade inte riktigt :(

2. Det är min första Android telefon så jag vet inte vilka program/appar man kan ta bort och inte ta bort. Någon som har tips på vilka man kan ta bort?

13. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

24h sedan jag laddade, haft datatrafik på hela tiden, 2,5h har skärmen varit på. Spelat fulltiltpoker, surfat och tagit ca 30 bilder och några filmklipp. 45% batteritid kvar, det kommer räcka hela dagen. Helt ok tycker jag!

14. chet

chet Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min blev mycket bättre efter batteri-tricket. 91% kvar av batteriet efter 19h, lite sms, samtal och spotify, även tagit några bilder med blixt. Får se hur länge det håller i sig!

Ska man fortsatt ladda om den vid 50 % med telefonen avslagen, eller kan man ladda som vanligt när batteriet börjat ta slut?

15. fiddejoh

fiddejoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testade batteritricket med min igår men det hjälpte inte mycket. Fulladdad igårkväll vid 20-tiden. Och låg väl på ~88% när jag gick och la mig, imorse när jag vaknade vid 7 låg den på 52%.

Har WiFi igång men inget annat så det verkar ju som att den ändå drar ovanligt mycket... Nu är den nere i 46%.

Tittar jag på vilket program som förbrukat mest så står det "Knappsats - 50%" vilket jag inte fattar, har knappt använt telefonen sedan igårkväll. Dessutom står "CPU totalt - 8m 26s" på knappsats-posten. Hmm

Edit:
    Kanske ska tillägga att jag än så länge bara laddat mobilen 3-4 ggr och vad jag läst på SonyEricssons Facebook-sida så påstår de att batteritiden är sämre i början men blir bättre efter några laddningar. Får köra några dagar till och se om man märker nån förbättring :)

Last edited: 12 april 2011
  16. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Vad har du för widgets, jag märkte på min mini och även på arc att när jag tog bort snowstorm widgeten bla så blev min batteritid bättre (vill inte klanka på utvecklaren, appen är kanonbra men anar att den suger kräm!?).

17. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    What?!!

18. agent00soul

agent00soul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

På min har Snowstorm dragit 2% efter 17 timmar med telefonen mest i vila (och 85% batteri kvar). Wifi har dragit mest, med 32%, sedan kommer Telefonen inaktiv med 22%, Mobilens viloläge med 21%, skärmen med 13%, operativsystemet med 7%, Maps med 2%. Knappsatsen finns för övrigt inte med bland förbrukarna. Och då skrev jag ändå in en del text i telefonen på ett möte igår kväll.

Last edited: 12 april 2011
  19. fiddejoh

fiddejoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har Snowstorm, Circle Battery och Pure Calendar som widgets. Har dock inte sett någon av dessa i min lista över förbrukare av batteri. WiFi har inte heller legat högt, men igår låg skärmen på 50% och idag låg Knappsats på 50%.. Lite märkligt tycker jag, skärmen kan jag gå med på men knappsatsen verkar skumt. Speciellt då det såg ut som att den bara haft CPU-tid i 8 minuter..

20. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Ja, verkligen skumt med knappsatsen! Min knappsats är inte ens med på listan...

Men mitt tips är fortfarande att även plocka bort snowstorm och se om det gör någon skillnad.