Har du testat de tips som står på sidan 3 i den här tråden? https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=37812&page=3
Menar du ta ur batteriet och sedan ladda den? Det har jag gjort. Grejen är att använder jag inte den så drar den ingen ström alls i princip. Innan den senaste laddningen så höll batteriet i 40 timmar. Då hade jag ringt lite, sms och surfat. Men så fort jag använder youtube, internet, lyssnar på musik så drar den extra mycket
Mitt batteri var riktigt kasst när jag köpte det. Men just nu är det följande; 16 h 5 m 2 s på batteri Skärm 37% 1h 16min (Skärmbelysning är på 100%) Röstsamtal 25% 24min Mobilens viloläge 16% 16h + andra små processer som varit igång Efter allt detta har jag cirka 65% kvar. Jag har messat riktigt mkt och tagit cirka 20 bilder, använt facebook, spelat spel. Så jag är ganska nöjd
Hur länge har du haft mobilen och hur många gånger har du laddat den? Skulle vara intressant att vet av fler som fått bättre batteritid efter ett tag hur många gånger de behövde ladda innan det blev bättre.
Får säga att jag är hyfsat nöjd med batteritiden nu. Såhär såg det ut för någon minut sen då den tillslut gav upp och stängde av sig själv. 1d 17h 32min Skärm 50% - 3h 32min Mobilens viloläge 17% - 1d 17h 32min Telefonen är inaktiv 15% - 1d 14h Operativsystemet Android 4% Några övriga appar på vardera 2% Har inte använt den allt för hårt. Tycker den drar väldigt mycket vid vanlig användning och när man har Wifi igång, men tror också det blir bättre med tiden. Senaste veckorna har jag haft kanonbra batteritid på min Blade så jag tror nog Arcen är på gång också Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
Har precis laddat min Arc i några timmar via usb i datorn, från 100% till 96% av surfning på olika hemsidor(ej kollat videos) på 8 min, är det okej eller har den dragit för mycket? Intressant tråd om batteriet http://www.facebook.com/topic.php?uid=127214327307013&topic=611
Nu på morgonen cirka 10 timmar efter mitt föregående inlägg så har batteriet sjunkit till 62%. Jag lekte med mobilen lite och spelade spel och sådant innan jag la mig så den har sjunkit med 3 procent vilket jag tycker är riktigt bra. Förut kunde den sjunka med 30 procent bara under den tiden från att jag gick och la mig till att vakna. Som svar på din fråga; Jag köpte min mobil den 4 April, dvs för 12 dagar sedan och har laddat den varje dag när jag gått och lagt mig, förutom igår kväll. Första dagarna så var batteriet RIKTIGT kasst och jag ville verkligen dra och lämna in mobilen. Jag läste här på forumet och det kändes som att mitt batteri var värst. Men nu efter cirka 12 dagar så känns det som att batteriet börjat fungera bättre, speciellt efter igår. Ska kolla iallafall hur länge batteriet orkar hålla med. Kan nämnas att jag spelar mycket, messar oerhört mycket, ringer cirka 40 min om dagen, har skärmstyrka på 100procent, inne i facebook mkt, tar mkt bilder. Just nu är det 1 d 1 h 53 min med 62% kvar.
Surfade i 45 min och då gick den från 92% till 77%, nej nu blir det DOA. Så här mycket ska den inte dra!
Ha tålamod är mitt råd. var inte alltför glad över batteritiden i början. men nu sitter jag med 28% kvar efter 2 Dagar och 4 timmar! Andra laddningen i rad som är riktigt bra, den senaste enormt bra.
efter mirakelfixen med att dra ut batteriet vid 50% osv så funkade batteriet helt utmärkt. nu, några laddningar senare, är jag tillbaka till ganska dålig kvalitet igen. har fotat lite, surfat lite, ganska låg användning totalt. har varit igång 11 timmar och är på 31% kvar. äh. va fan liksom. vad göra?
Arcen flöt hem till mig den 1a april och jag har nog laddat den en gång om dagen/över natten sen dess, med undantag för dom senaste två laddningarna som hållt 1,5 och 2,5 dagar
Jag har haft min sen första april och batteritien har varierat. Har gjort batteritricket ett par gånger då det blev bra nån laddning efter. Nu efter 10h 1min och 4 sekunder så har jag 60% kvar: Skärm 55% Röstsamtal 9% Viloläge 9% Telefon inaktiv 7% Wifi 5% Android-system 4% E-post 4% Mediaserver 2% Market 2% Operativsysteme Android 2% Känner mig inte jättenöjd med batteriet, men jag har inte gett upp. Tycker ej att jag använt den mycket idag då jag haft besök hela eftermiddagen. Tog typ 3 kort med kameran. Annars eg inget alls. Dock så verkar det korta telefonsamtalet på ca 5 min dragit mycket. Samt wifin då jag surfat lite. Och skärmen så klart. Känns som det drar mycket oavsett om jag använder den eller ej. Ska man köra batteritricket igen eller ladda som vanligt..? Varför e-posten dragit 4% fattar jag ej då jag har manuell synk på den och max varit in och kollat snabbt nån minut. Och mediaserver har jag inte använt alls...
För övrigt så använder jag appen "Timeriffic". Den verkar dock ej påverka batteriet negativt. I Timeriffic så har jag ställt in så telefonen går in i flygplansläge på natten, stänger av wifi & blåtand (ifall jag skulle glömt detta påslaget). Samt att notifieringsljudet är på ljudlöst. Har olika tider på jobbdagarna och helg. Tycker denna appa är bra då man slipper stänga av telefonen på natten. För med avslagen telefon så funkar ju inte alarmet på morgonen. Dock så startar jag ändå oftast om telefonen vid laddning, då detta verkar bra för i fall nån app hängt sig mm
Tog telefonen från laddning vid 10:40 imorse.... Har använt den lite smått lagom, några samtal, några SMS, surfat lite på nätet, kollar market osv...... En del på WiFi en del på HDSPA. Hela tiden har mitt bluetooth headset varit anslutet till telefonen.... Nu vid 23-tiden var där 18% batteri kvar... Helt klart godtjänt i min bok.
Fan va folk gnäller. Jag hade iPhone innan, där snackar vi batteritid som är kass. Jag är glad att jag inte behöver ladda 2 gånger om dagen längre
Har haft min Arc sedan 31/3. I början dålig batteritid, sedan bättre (ladda varje natt), och nu sämre.. Häromnatten la jag mig med 100% och vaknade med 100%. Natten efter la jag mig med 100% och vaknade med 45%!!!!!!! (Tror dock att det var Svenska dagbladets widget som gjorde det? Den har jag tagit bort nu.) I natt la jag mig med 100% och vaknade med 85%. Är detta normalt?
Det verkar som många har väldigt varierande batteritid olika dagar och då får man nog tro att det beror på vilka appar man har använt. Någon skrev tidigare i den här tråden att beroende på vilka appar man har kört så går CPUn inte alltid ner i deep sleep, vilken kan förklara varför man vissa nätter inte har någon förbrukning alls och vissa nätter tappar 50%. Man kan ju prova att starta om den innan man går och lägger sig för då borde den inte dra så mycket Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
Tack för tipset! Nu ser det ut så här hos mig: 11 h på batteri - 71% Då har jag sovit 8,5h av de timmarna. - Skärm 41% - Wifi 18% (ok, den vet jag att jag skulle stängt av) - Mobilens viloläge 13% - och går jag in på den står det "batteri som förbrukats av radion", men jag har inte använt radion!! - Telefonen är inaktiv 12% - Maps 10% - går igång hela tiden, vet inte varför. Använder taskkille roch dödar den hela tiden. - Diverse 9%
För det första tycker jag inte du ska använda en Taskkiller. Har tagits upp många gånger i alla olika forum och det gör mer skada än nytta och drar mer batteri. Prova istället ominstallera Maps så kanske det löser sig. Radion är i det här fallet inte FM Radion som du tänker på. Radion är själva telefondelen av enheten, den som gör att du kan ringa, skicka sms och liknande