Kass batteritid ?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av TernFis, 28 mar 2011.

1. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ang batteri förbrukning. Efter att ha gjort det mesta för att få bättre batteri tid på min arc som inte haft mer batteri än ca 7-8 tim per dag så läste jag igår att när batteriet är nere på 20-50% tar ur batteriet några minuter o sen laddar upp den utan att sätta på den tills den är fullladdad så ska batteriet hålla bättre. Så jag gjorde så i går kväll tills imorse och nu efter samma anv idag till nu kl 17:28 har jag 43% kvar!! och då använder jag den mest till samtal ca 50-70 per dag o inkommande mail samt sms o lite surf i jobbet. Prova ni också och ge feedback.

2. Lajlaj

Lajlaj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Google maps äter upp mitt batteri trots att jag Ej använder det. Varför? Och vad kan man göra åt det?

3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Varför kan jag inte svara på, men prova att avinstallera uppdateringarna och sen installera dem igen. Gör en omstart också för säkerhets skull

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk

4. tolare

tolare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Jag hade samma problem men med min X10, programmet var aktivt utan att jag startat det, hjälpte inte att reboota utan jag gick in i hantera program och gjorde en tvingad avslutning, efter det har inte Google startat igen.

5. vetten

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Såg just på min batteriförbrukning och den visade att röst samtalen idag till nu tagit 55% och skärmen 27% övrigt ca 2-5% sen 6 på morgonen när jag slog på den efter att gjort laddningen som jag beskrev. Nu har jag 17% kvar sen 6 imorse. Räknande samtal som jag ringt och tagit emot idag till 107st. Så man får nog vara nöjd min gamla w995 som jag haft förut fick jag också ladda var dag. Testa gärna metoden att ladda mobilen utan att ha den påslagen och att ta ur batteriet ett par minuter innan laddning och kom med feedback. Verkar som batteriet har nån slags minnes hantering. Ska tydligen räcka att göra denna typ av laddning några gånger om året för att batteriet ska få ny info. Lite konstigt tycker jag men vem vet. Min arc fungerar bättre efter detta i varje fall. Till och med deep sleep visar bättre värden än innan enl cpu spy

6. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    W00000t, 107 samtal på en arbetsdag o_O vad jobbar du med om jag får fråga?

Sent from my Folio 100 using Tapatalk

7. vetten

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Haha Jobbar med entreprenad maskiner och uthyrning av dessa i 08. Får nog strålskada i skallen snart och det är inte alla samtal. Jag har en mobbe till som går via vxl på jobbet och den räknade jag till 34 samtal på idag. Så många samtal blir det. Varför jag nu bytt till en smartphone är att många idag inom min branch även skickar via mail förfrågan så jag kände mig tvungen att byta till en smartphone. Annars gillar jag mer de äldre för de var mer gjorda för telefoni än smartphone är idag.

8. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Du får använda headset för att minska strålningen :)

9. Hein

Hein Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Mitt batteri har tagit slut rätt så snabbt också. När jag stängde av "Min plats" -> "Använd trådlösa nätverk (Se plats i programmen, till exempel kartor med hjälp av trådlösa nätverk)" så har det blivit bra mycket bättre.

10. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Nej och eftersom det inte är standardapps är det också ointressant ur batteriförbrukningsperspektiv

11. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

väldigt sant

12. Sledgehammer

Sledgehammer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteritiden är skit. Om jag kör Wife och synkar mail och kalender, spelar lite och talar 10 minuter så räcker det ca. 12 timmar. Har provat det sk "batteritricket" som några skrivit om, det gav ingen som helst effekt vilket jag även inte hade väntat mig. Har även provat att stänga av telefonen efter använding av kamera, ingen förbättring där heller som väntat. Tror många i den här tråden famlar lite i mörkret. Man måste ju förvänta sig att ett batteri ska räcka absolut minst 17 timmar vid normal användning. Förbannade jävla skitlur. Är det någon som har mailadressen till Ericsson support? Det kanske ger större effekt om alla skriver om sina problem. Får de in ett fåtal mail så skiter dom fullständigt i det. Har gjort så jävla mycket research innan man köper sin första "smartphone" och så blir det bara skit. Skulle ha valt en HTC eller LG:n istället. Men då har man ju läst att den här luren ska ha bäst batteritid blah blah blah...

Last edited: 7 maj 2011
  13. Sledgehammer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

14. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Ja för O2X har skitbra batteritid..

Nej men ärligt, det är knappt lönt att vi försöker jämföra battertider här över huvud taget för det beror på så extremt många faktorer. Signalstyrka, inställningar, användning, med flera med flera. Ofta är det också SBS som är orsaken men man vill gärna skylla på sin lur..

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk

15. tomasborlin

tomasborlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Dom gånger jag får min processor att gå ner i Deep sleep så tappar jag ca 1% efter ~5 timmar om jag bara låter den ligga. Så jag tycker det är grymt bra batteritid. Man får hoppas att dom fixar så att den alltid går ner i Deep sleep.

16. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Och du har nu haft luren 1 dag eller?
    Stod 36 timmar när jag kastade den i laddaren med 40% kvar efter mycket surf och full sync

17. Sledgehammer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft den i ca 3 veckor. Skiter fulltständigt i vad det står på din...jag pratar om min telefon och mitt batteri, vilket är totalt värdelöst. Likt ganska många andra, därav denna tråd.

18. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Du har antagligen slagit på latitude. I inställningarna för latitude så kan man stänga av det om man inte använder det.

19. psykedelisk

psykedelisk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Verkar som om många har fått denna tråd om bakfoten, min uppfattning är inte att många har kass batteri tid. Utan att folk blev oroliga pga febers recension. Vilket visade sig vara fel. Och här kan man få hjälp att förbättra tiden. Tycker de verkar som om väldigt många är nöjda med sitt batteri men att det finns en bugg som vi försöker lista ut vad och när den kommer.. kör t 2 dygn med min lur och använder den otroligt mycket så jag är väldigt nöjd. Så länge inte byggen infinner sig..

20. quattromaniac

quattromaniac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Lugn nu......
    Har du läst denna tråd?
    Har du lagt in cpu spy? Om ja, har du kollat om cpu:n går ned i deep sleep som den ska?
    Det enda "problem" egentligen som man kommit fram till och som även SE:s support fått kännedom om är att några appar, främst kamera/video gör att cpu:n inte går ned i frekvens till deep sleep som den ska. Den ligger kvar på 1024 MHz istället.

Om så inte är fallet för dig så är det något fel på din lur.... bara byta på garanti?