Kass batteritid ?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av TernFis, 28 mars 2011.

1. andreas holmstrom

andreas holmstrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Igårkväll blåste jag också om telefonen och laddade upp batteriet utan att starta telefonen, och idag har jag sedan klockan 6 på morgonen installerat spel, program och ringt något enstaka samtal, tagit nåt foto samt lyssnat på två podradioavsnitt av Humorhimlen. Batteriet är fortfarande på 100%! Något måste ju ha hänt eftersom att förut tappade jag 5% på en timme och då hade jag inte ens rört telefonen! Återkommer ikväll.

2. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min "dog" (1% kvar) nu runt lunchtid, gick ner fort nu på morgonen men då satt jag och surfade en hel del också. Det är utan tvekan att skärmen slukar kopiösa mängder med ström.

Totala stats för laddningen blev:

2d13h10min

Varav ca 55 timmar i deep sleep, 4 timmar i 245Mhz och 2.5timme i 1024Mhz. Bara några enstaka minuter i dem övriga lägen.

3. eg0n

eg0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

nått fel är det med batteriet eller iaf mjukvaran. efter snart 2timmars videouppspelning så har jag fortfarande 100% batteritid kvar.. ? låter ju helt sjukt.... inte konstigt att telefonen helst plötsligt stänger av sig.. förmodligen rapporterar den fel batteritid.

** nu efter 15min mer serie tittande så är det 99%kvar... suck det kan fan omöjligt stämma. har startat om telefonen samt installerat en annan battery monitor...

Last edited: 17 maj 2011
  4. Pickadoll

Pickadoll Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Upptäckte problemet idag. Hon fick ett sms och skulle öppna det (då hade hon 58% batteri kvar) Då flimmrade skärmen rejält och mobilen blev seg som sirap. Då dyker varningrutan upp för låg batterinivå och säger att det är 1% kvar av batteriet. Så det blir att skicka in Arcen nu.
    Undra vad som är fel, mobilen eller batteriet???

Last edited: 17 maj 2011
  5. pingen

pingen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

efter 10h inaktiv fortfarande 100%. 5 min med wifi har den dragit 8%.

6. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Använd androids inbyggda
    Den är träffsäkrast

7. Hitman TheSwede

Hitman TheSwede Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tar den inte laddning när den är avstängd.telefonen har laddats i cirka 3 timmar och när jag startar den visar den 3%

8. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Den tar laddning även avstängd. Om din tar laddning när den är på men inte av låter det mer som om den inte fått riktigt kontakt.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

9. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Min mobil har tvärdött två ggr nu när batteriet har varit på runt 30%. Helt plötsligt kommer ett meddelande om att det är mindre än 1% kvar och sen dör den. Har kört "batteritricket" en gång efter det och nu verkar den var OK igen, men vi får se. Orkar inte göra en återställning i SEUS känner jag. Väntar tills uppdateringen kommer....om inget oförutsett händer.

10. andreas holmstrom

andreas holmstrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. Mutilated

Mutilated Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde batteritricket igår med min nya Arc.

CPU Spy visar just nu på morgonen:
    Deep Sleep 7h 04min 96%

Batteriet är fortfarande på 100%

Nästan lite för bra för att vara sant tycker jag. Hoppas det inte är nåt galet med batteriet.
    Är van att det försvinner cirka 7-10% över natten med min HTC Desire jag hade innan.

Last edited: 20 maj 2011
  12. fiddejoh

fiddejoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min verkar också hängt sig på 100% efter att jag tog den från laddning i förmiddags.. Hade igång skärmen en bra stund sen för att se om den gick ner, men den gick efter en stund ner till 99%, så stängde jag av den, tog ur batteriet och startade den igen. Då var den på 88% plötsligt.. Känns inte helt tillförlitligt!

13. Mutilated

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej nåt är skumt helt klart.
    Den stod på 100% ett tag till efter jag gjorde inlägget här över, men efter lite surfande och facebook så låg den snabbt på 94%.

När jag gick och la mig vid 03.00 inatt så hade jag 44% kvar. Jag väcktes 08.30 av att mobilen pep till. Då var den 15% batteri varningen som sa till. Alltså från 44% till 15% på den korta stunden. Verkar som att mobilen inte låg i deep sleep dock, utan 245Mhz. Förstår inte vad som kan ha varit fel. Stängde av kameran med tillbaka knappen som jag läst att man ska. Måste vara nåt annat galet.

14. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

det sägs ju att även android 2.3.3 lider av samma sak, men att Android 2.3.4 skall ha ordnats på bra som attan. Hoppas SE snart släpper uppdatering till 2.3.4

15. Mutilated

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min går inte längre ner i deep sleep vilket resulterar i att batteriet går från 100% till tomt på mindre än en dag. Väldigt frustrerande.

16. Zodde

Zodde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Detta med Deep Sleep verkar inträffa främst ifrån Kameran.

Men dock inte alltid, jag har en teori att det hängerihop med kameran då du nyligen har filmat en snutt. Medans den snutten ligger på den synliga "backloggen" så kan 245Mhz buggen inträffa.

Detta är dock inte skrivit i sten.

Råkar man ut för det finns bara en sak att göra egentligen, bota om luren. Jag har gett upp alla försök med att taskkilla en app.

Notera att medans du laddar luren, så ligger den på 245Mhz och går inte ner i Deep Sleep. Det gör luren enbart är den går på batteri.

Vi får hoppas SE fixar detta samt buggen med audiosynch i HD filmning.

17. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Svårt att välja mellan Iphone 4 och Arc, har fått hit en av varje att testa och har lekt med dem sen igår, då vi ska byta telefoner på jobbet. Båda är kanon, det som väger lite till Ihone4 är enkelhet och batteritid.. men riktigt svårt beslut det här :( Har en U8220 privat sen tidigare men Arc:en är ju ljusår snabbare.

18. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det första jag hade funderat på är vilket OS jag hade velat ha på mobilen. Vill du ha Android eller iOS?

Sent from my SE Xperia Arc using tapatalk

19. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Riktigt kluven där, har kört Android länge och gillar det, men efter lite testande av Ios nu så är det läckert med. Det som talar lite emot Arc är ju buggarna som finns nu. Något sånt strul har ju inte ios.

20. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Har exakt samma fenomen på min Galaxy Tab.
    Vet ej varför.